Senaste nytt

Curve betalkort

Jag fick precis en push-notis av Curve-appen att man kunde få 1% cashback i vissa affärer. Jag klickade på push-notisen för att läsa mer, men då bara startades Curve-appen på vanligt sätt och jag såg inte mer om cashback. Vet någon vad det handlar om? Jag har Curve legacy black gratis och runt nyårsskiftet valde jag 5-6 butiker som jag fick cashback i, men det var begränsat till 3 månader.

Fick ett mail också med detta

841c1a919c56211ef37d433fac3b7d88.png

Fick samma mail och läste först att jag skulle få 1% cashback från Curve när jag gör köp med underliggande Revolut. Var nära att beställa ett Metal faktiskt. Läste sedan om och insåg de syftade på de vanliga trötta butikerna :(

Tänkte betala en räkning via Billhop strax över 10.000kr med Curve med SAS MC som bakomliggande kort och köra en GBIT i början av juli när Nordic Choice MC drar igång sin dubbla poäng kampanj. Men då räkningarna brukar gå som ”kontantuttag” är min erfarenhet tidigare att det tagit stopp vid av flytt när man kommit upp till 10.000kr. Någon som har erfarenhet av att köra GBIT på räkningar över 10.000kr?

Tänkte betala en räkning via Billhop strax över 10.000kr med Curve med SAS MC som bakomliggande kort och köra en GBIT i början av juli när Nordic Choice MC drar igång sin dubbla poäng kampanj.
Det går inte. Du får dela upp betalningen i två bitar, låt oss säga en på 5000 kr och en annan på 6000 kr. Eftersom Billhops avgift är en ren procentsats ökar det inte din transaktionskostnad. Är du riktigt poänghungrig så gör du transaktionen i utländsk valuta, förslagsvis USD, och hoppas att dollarn går ner en smula till mellan nu och juli månad. Utländska transaktioner på Nordic Choice kortet ger i juli månad 40 poäng per hundralapp mot 2% valutaväxlingsavgift.

Fundera på vad saker och ting är värt för dig! Att betala 2,5% i avgift hos Billhop samt eventuellt ytterligare valutaväxling blir dyrt. Det beror lite på hur intresserad du är av poängen.

Denna gång tänkte jag testa Nordea som underliggande kort istället för revolut. Tyckte det var krångligt sist när man skulle betala MC fakturan, naturligtvis kom ju pengarna tillbaka till revolut och jag hade grymt mycket pengar på det kontot ☺
Denna gång kommer ju pengarna direkt in igen på mitt vanliga bankkonto som jag betalar räkningar från och kan smidigt betala MC fakturan som kommer.
Eller finns nåt annat sätt att kunna betala sin faktura när pengarna finns på revolut?
Funderar lite på vad Nordea kommer att säga när jag kommer göra alla GBIT...(kommer vara en hel del transaktioner)
någon som haft problem med sin bank om det?

Lite problem. Ha ett backup kort!

Fick detta i mejlen nyss.

WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.
Dear Curve Customers,

Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

For now, please carry a backup card.

We’ll be back,
Team Curve

Toppen