Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

Som Ba Guld under många år, så hoppas jag att man väntar ett tag till då flygandet knappt har kommit igång och hoppas på ännu längre förlängning. Det finns absolut ingen rush att ta ett beslut imorgon men gärna till hösten när saker och ting "kanske" öppnar upp. Status är ju värdelöst om det inte finns något att applicera det på.
Man kan ju hoppas på 2 års förlängning, vilket det borde bli om de använder lite sunt förnuft. Jag har precis kvalat in till ett år till med hjälp av sänkningen av TP-gränserna, men jag har väldigt svårt att se mig göra speciellt många resor och lär knappast flyga in 1500 TP innan maj. För mig blir det att skriva av detta året och se vad BA gör, kommer ingenting kanske det är dags att släppa BA tills vidare.

Fick just ett mejl från BA där de skriver att statusen förlängs med ett år för de insamlingsår som slutar mellan juli 2020 till juni 2021. Det betyder att jag får guld ytterligare ett år till. Bra gjort BA!

Coronavirus: How the Executive Club is supporting you
We’re adding 12 months extra onto your Executive Club membership – so you have more time to enjoy your benefits, whenever you’re ready to fly.

All members will benefit, starting with those who have a Tier Point collection end date of July 2020, through to June 2021.

What’s more, it will be even easier to retain your status next time you’re up for renewal, as we’ve decreased the amount of Tier Points needed by 25%. This is the same for upgrades thresholds too, making that next Tier more achievable.

This results in lower Tier qualification thresholds, as shown below:

• Bronze: 225 Tier Points or 18 eligible flights
  • Silver: 450 Tier Points or 37 eligible flights
  • Gold: 1125 Tier Points
To ensure our Members still have the opportunity to use their Gold Upgrade Vouchers, Companion Vouchers and Travel Together Tickets earned via a British Airways credit card, we’ve applied 6-month expiration extension to any current vouchers.

Fick just ett mejl från BA där de skriver att statusen förlängs med ett år för de insamlingsår som slutar mellan juli 2020 till juni 2021. Det betyder att jag får guld ytterligare ett år till. Bra gjort BA!

Coronavirus: How the Executive Club is supporting you
We’re adding 12 months extra onto your Executive Club membership – so you have more time to enjoy your benefits, whenever you’re ready to fly.

All members will benefit, starting with those who have a Tier Point collection end date of July 2020, through to June 2021.

What’s more, it will be even easier to retain your status next time you’re up for renewal, as we’ve decreased the amount of Tier Points needed by 25%. This is the same for upgrades thresholds too, making that next Tier more achievable.

This results in lower Tier qualification thresholds, as shown below:

• Bronze: 225 Tier Points or 18 eligible flights
  • Silver: 450 Tier Points or 37 eligible flights
  • Gold: 1125 Tier Points
To ensure our Members still have the opportunity to use their Gold Upgrade Vouchers, Companion Vouchers and Travel Together Tickets earned via a British Airways credit card, we’ve applied 6-month expiration extension to any current vouchers.
Fick mina 12 månader extra nu !!:)
upload_2020-6-11_12-8-57.png

Fick också mailet om att min guldstatus förlängts 12 månader och att det krävs 25% mindre poäng nästa gång. Då räcker det ju mer eller mindre med en Hawaii resa för att återkvala när det blir dags om ett år eller så.

Härligt och väntat, precis enligt vad jag trodde och skrev i första inlägget i denna tråden. :)
Har du lust att sia om något annat? Typ bra C/F deal eller liknande som kommer efter sommaren? :cool:

Rätt väntat som sagt och skönt att bara kunna sitta i båten och inte oroa dig fram till beslutet kom nu.

1125TP blir en Hawaii resa och en tor till London (club Europe dit och economy hem) så är man 5TP över gränsen.

Toppen