Jag betalar min avgift i Juli - så det är individuellt när kostnaden dras. Beror helt och hållet på när du skaffade kortet.Avgiften man betalar vid årsskiftet (31:e december)
Kommande året.är det för hela nästa år eller för året du haft kortet?
Man får inte tillbaka något., innebär det att jag ska få tillbaka ~750kr nu eller missar jag denna halva priset dealen helt?
What whatFrån och med 15 augusti så betalar också EBD 1495kr vid förnyelse.
Jag håller helt med. Räcker ju i princip med en longhaul i business för att räkna hem årsavgiften.Jag tycker fortfarande priset är bra för flypremium förmånen! Sen är det såklart alltid trist när saker blir mindre förmånligt. Jag har inte kortet för att i huvudsak komplettera Amex vid inköp utan just för flypremium, det går att räkna hem rätt snabbt om man använder det frekvent. (Hade fyra eller fem longhaul bonusresor med flypremium förra året).
Scroll upp 6 inlägg så har du skärmdump på denna info.What whathar missat detta totalt.
innebär det att jag ska få tillbaka ~750kr nu eller missar jag denna halva priset dealen helt?
Man får inte tillbaka något.
Vid förnyelse av kortet betalar man den årsavgiften som man ska ha.
EBD betalar 750kr i årsavgift, alla andra 1495kr. Från och med 15 augusti så betalar också EBD 1495kr vid förnyelse.
Hej!
När jag pratade med er kundtjänst i ett annat ärende för någon månad sedan, frågade jag avseende återbetalning av halva kortavgiften för 2020 eftersom jag nu sedan 4e juni är Diamond - jag fick då meddelat att denna kommer återbetalas per automatik, dock har jag inte sett någon återbetalning på mitt konto.
Hur går det med detta?
Mvh,
Doctor-X
2020-06-16, 15:52:52
Hej!
Då årsavgiften debiterats i december kan vi kreditera det för 6 månader. Jag krediterar 375 kronor (halva årsavgiften för diamant) då det är ett halvår kvar till nästa årsavgift.
Jag vill även informera att från och med 15 augusti 2020 kommer även diamant kunder att betala full årsavgift för kortet så efter 15 augusti är det även 1495 kronor i årsavgift för diamant medlemmar. Du kan se detta i vår prislista.
Med vänlig hälsning,
Elise
SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55
2020-06-17, 14:20:50
Logged in with: e-identification
Hej Elsie!
Det låter bra med 375kr i kreditering.
Tack för hjälpen!
Med vänlig hälsning,
Doctor-X
2020-06-18, 14:48:23
Hej Doctor-X!
375,- är nu krediterat och du kommer se detta på nästa kontoutskrift.
Önskar dig en trevlig midsommar!
Med vänlig hälsning,
Maja
SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55