Senaste nytt

Mileage Run Air France & KLM 2012

Yes! För några veckor sedan betalade vi oss in på AF:s lounge på CDG 2E. Vi maxade en halvtimme med ett antal glas champagne, frukost, tidningar, m.m. Tror att vi fick valuta för pengarna eller vad säger du Igorius?
Tror inte att det hade varit bra valuta på AMS, för 35EUR finns mycket annat som är bra därute. Man kan ju få en hel flaska champis för det.

Tror inte att det hade varit bra valuta på AMS, för 35EUR finns mycket annat som är bra därute. Man kan ju få en hel flaska champis för det.

Tja, visst hade man i princip kunnat maxa valutan för sina 35 pengar bättre någon annanstans, med facit i hand. Men under den halvtimme vi var där hann vi i alla fall få i oss så pass mycket att det inte kändes som ett rån. Och - "nya" lounger är alltid intressanta att se, och för så jag tycker nog att besöket som sådant var värt en del. Inte minst den galna registreringsprocessen i receptionen. Tog väl lite mer än 5 minuter av telefonsamtal och knappande på datorn av receptionisten innan vi till slut kom in. Fascinerande!

Då var man incheckad på morgondagens flighter i denna segment run.

KL1132 / CPH-AMS / 17:10-18:40 / 12F (exit row)

och

AF2241 / AMS-CDG / 20:45-22:00 / 12A (exit row)

Sedan blir det Radisson Blu CDG över natten. Har bokat ett superior room för tre men hoppas på uppgradering till junior suite.

Var flera år sedan jag flög KLM intra-Europa, ska bli kul. Om SAS går i graven lär det bli CPH-AMS-ARN framöver :(

Tänkte passa på att loungehoppa mellan Servisair-loungen (med Diners) och sedan betala mig in i Copenhagen Apartment om någon är på plats imorgon fredag från kl. 14.

Annars gästas jag gärna in av någon vänlig själ. ;)

Sådär ja - inte lika snabb som Agö, men nu ordentligt incheckad - plats 12A på KL1116 (ARN-AMS) och 12C på AF2241 (AMS-CDG). Idel exit row, förstås.

Inte heller jag är någon överdrivet frekvent KLM-resenär (4 legs om året de senaste två åren) - annat är det med Eli, som ju skaffat sig den sunda vanan att flyga GOT-ARN via AMS. :cool:

Om jag hinner smita från kontoret tillräckligt tidigt imorgon har jag för avsikt att testa vad ARN T2-loungen har att erbjuda från 16-snåret. BC-taggen kommer att bäras med stolthet, om nu någon skulle ha vägarna förbi.

Resan har inletts! Anlände till CPH redan 13:15 och tog mig smidigt till CPH Apartment. Avvisade bestämt värdinnans förslag om Novia-loungen, det såg ut att vara skapligt packat. Har nu en skön fåtölj med fin utsikt över B-piren. Fafner Viking har precis lämnat och nu lämnar OV144, en fin CRJ-900 för dagen, mot Tallinn.

I glaset för närvarande en egenblandad GT. Ingen dålig start på denna tripp!

Så nu är även Eli påväg. Tveksamt om det blir besök på loungen på GOT, redigt trafikkaos riskerar att äta upp extra tiden. Självklart även jag incheckade på rad 12.

Eli i kaos vid Olskroken. Igorius precis på ARN Express. Hur ska detta gå? Frågan är om jag ens kommer att hitta till A21, GT:n tog rejält!

Igorius rullar äntligen mot ARN och hälsar glatt från Arlanda Express. Ingen tid för lounge, tvärtom var det in i det sista oklart om jag skulle komma iväg överhuvudtaget. 17:05 lyfter jag mot AMS, detta ska gå!

Toppen