”Fördelen” är väl att man då kan ha kvar samma pris på en något försämrad produkt och istället prishöja ”den gamla vanliga”. Istället för att tillföra förmåner, urholkar man och plockar bort.Vad är annars fördelen med business light?
Japp, ungefär som varenda flygbolag gjorde med sina basic biljetter. De började kosta som biljetterna gjorde innan medan man höjde priset på de tidigare biljetterna.”Fördelen” är väl att man då kan ha kvar samma pris på en något försämrad produkt och istället prishöja ”den gamla vanliga”. Istället för att tillföra förmåner, urholkar man och plockar bort.
Ett fattigdomstecken.Välja säte kostar även för Business Classic
Men vad förväntar du dig att de ska säga?Finnair säger iofs att detta konsekvent är efterfrågat av resenärer, även i business. Dvs att de bara gör vad marknaden efterfrågar. Avskalade biljetter för transporten och sedan tillval på det man behöver.
Sedan är det kanske en typisk "som du frågar får du svar". Frågar man "vill du ha resor som passar dig" - ja tack.
"Vill du ha lockpriser, 100 steg i bokningen med för-ikryssade rutor med vars 3 är-du-riktigt-säker-dialoger som gör att du till sist betalar betydligt mer än du hade tänkt dig för det somm förr i världen ingick i biljetten?" Jag är inte riktigt lika säker på att affärsresenären svarar ett rungande ja på den...