Senaste nytt

Curve betalkort

Någon som gjort en charge back med Curve?
Gjorde en blunder då jag bokade ett par billiga biljetter med Norwegian med Curve för att kunna köra GBIT under en SAS MC kampanj.
Självklart blev dessa flighter inställda och en ansökan om återbetalning har gjorts, men några pengar eller bekräftelse har jag inte sett röken av.. Därför skapade jag nu ett ärende hos Curve för charge back (reklamation). Fick infon att de följer Mastercards policy och att det kan ta upp till 45 dagar. Sjukt snabb respons inom bara ett par minuter ,att allt var registrerat. Vad som händer sedan framöver får väl tiden utvisa.

Det är lite synd att man inte hanterar detta med SAS MC utan med Curve. Nackdelen av Curve faktiskt... Men hoppas de (eller MC) inte krånglar och pengarna kommer tillbaka. Bättre inom 45 dagar från MC än aldrig från Norwegian.

Har du försökt komma i kontakt med Norwegian förutom Refund Request? Vad skickade du till Curve till sist?

GBIT förlängs från 14 till 90 dagar, även beloppet höjs till £5000. Oklart om det är permanent eller bara under ”Corona pandemin”.
5319c52abfe9239b1a1f14dc8cecb07a.jpg

Last edited:
Har försökt hitta på forumet, men inte lyckats. Kan inte lägga till Curve (gratiskortet) i Betalo, lyckats lägga till det i Billhop men blev stopp i Betalo appen. Vad kan det bero på?

Blir nekat på grund av "Defender" (minns inte hela meddelandet).

Har försökt hitta på forumet, men inte lyckats. Kan inte lägga till Curve (gratiskortet) i Betalo, lyckats lägga till det i Billhop men blev stopp i Betalo appen. Vad kan det bero på?
Läs villkoren gör Betalo, särskilt den delen om vilka kort dem accepterar. Vill minnas att de hade/har begränsningar där.

GBIT förlängs från 14 till 90 dagar, även beloppet höjs till £5000. Oklart om det är permanent eller bara under ”Corona pandemin”.

Tyvärr bara under en begränsad period. I samma mail skriver de att:
"We’re extending our “Go Back in Time” feature from 14 to 90 days for all customers for a limited time."

Sen står det iofs inget om -vilken- timelimit.

Toppen