Senaste nytt

Dubbla poäng med Amex Platinum

M.K

Medlem
Jag fick nyss detta mail!

Dubbla poäng på allt t o m den 20 juli.

CCF1F5A7-4C6D-4345-A14B-B6A8BB8980DA.jpeg

Det där är ju ritkigt bra, antar att det är ett litet svar på at guldkortet nu blivit bättre och de vill behålla folk på platinum ett tag till.
För växling till eurobonus blir det bättre än SAS Amex Premium, men lite sämre än SAS Amex Elite om man bara tittar på antal eurobonuspoäng man kan få

Säkert många som redan hann byta ja @palmen

Det lönade sig att vänta. Synd det är svårt med utlandsspend för många nu då intjäningen där är fantastisk. 600/100: 50EB per 100sek!

Last edited:
Jag sa upp kortet i början på året, hade jag gjort oavsett om det var Corona eller ej.
Är du säker på att det ger 6x på utländsk spend? Står för varje krona du spenderar som kan tolkas som för varje svensk krona.

Bra påpekande @palmen

Jag gick in och kollade villkorsbegränsningar. En extra poäng på allt. Ändå bra med 400/100: 33,33EB per 100sek.

Ett annat tips är SAS biljetter fram i tid som ger 3x nu med marknadens bästa reseförsäkring.

C13ED58E-AEE1-44E1-A6FB-6D3E0ED0DBDF.jpeg

Last edited:
Om man har ett Gold kopplat till sitt Platinum, vilka regler faller man under då?

Jag tänker t ex på den här kampanjen, men också den för Gold när man när 150k/300k i spend.

Vissa restauranger ger ju redan idag 2x poängen - vågar man hoppas på trippla poäng på dessa ställen? Jag kan inte se att villkoren nämner något om det, så det borde fungera :)

Om man har ett Gold kopplat till sitt Platinum, vilka regler faller man under då?

Jag tänker t ex på den här kampanjen, men också den för Gold när man när 150k/300k i spend.
Det är huvudkortet som räknas, de andra är ju inte ”riktiga” kort utan bara någon slags påhäng. Det är ju naturligtvis huvudkortets villkor som gäller.

Ett gold kopplat till platinum?
Antingen har du väl ett gold card eller ett platinum?

Det är huvudkortet som räknas, de andra är ju inte ”riktiga” kort utan bara någon slags påhäng. Det är ju naturligtvis huvudkortets villkor som gäller.

Så då borde det vara som så att man inte får ta del av poängboosten hos Gold (den man får vid 150k och 300k i spend) - men däremot får man x2 nu med Platinum? :)

Toppen