SAS ställer nu även Kastrup-Tokyo och Arlanda-Newark till 19 april.
Message - Traffic Information | SAS
Message - Traffic Information | SAS
Hör vad företagen som driver in detta säger. Normala fall skulle det vara glasklart, men Finnair är bland de sämsta på att följa detta och lär inte bli lättare nu.samet skrev:En vän skall åka BKK-HEL-GOT med Finnair.Finnair har ställt in all trafik HEL-GOT.Så slog en signal till dem att de får boka om honom så han kommer fram. Fick då besked att de bokar om honom till HEL-ARN.Okay, låter bra, sedan med SAS till Göteborg föreslog/frågade jag. -Nej! Det gör vi inte. Var svaret.Lite diskussioner men Finnair står på sig och avslutat resan på ARN. Sista flyget har gått vid ankomst, så det blir hotell och resa vidare dagen efteråt.Förklarade för damen i telefon att då kommer vi hantera detta via EU261... varsegod seda hon, det är Force Majeur ändå.Så, till experterna. Har min vän något case att driva eller är det bara att ge upp och betala hotell och resten av hemresan?Klicka för att utvidga...
Fick du vouchern på mail?mischadee skrev:Kan meddela för dem som är intresserade att Qatar tog ca 8 dagar på sig att skicka vouchern. De har även lagt på en ansenlig summa ca 2600 kronor samt skriver att om man väljer samma resmål så kan man få samma bokningsklass även om den är full. De har ju även generöst med giltighetstid. Vouchern är giltig i ett år men kan användas för bokningar så långt fram som det finns att boka, alltså teoretiskt för resor våren 2022 om man väntar med att boka tills nästa vår.Klicka för att utvidga...
samet skrev:En vän skall åka BKK-HEL-GOT med Finnair.Finnair har ställt in all trafik HEL-GOT.Så slog en signal till dem att de får boka om honom så han kommer fram. Fick då besked att de bokar om honom till HEL-ARN.Okay, låter bra, sedan med SAS till Göteborg föreslog/frågade jag. -Nej! Det gör vi inte. Var svaret.Lite diskussioner men Finnair står på sig och avslutat resan på ARN. Sista flyget har gått vid ankomst, så det blir hotell och resa vidare dagen efteråt.Förklarade för damen i telefon att då kommer vi hantera detta via EU261... varsegod seda hon, det är Force Majeur ändå.Så, till experterna. Har min vän något case att driva eller är det bara att ge upp och betala hotell och resten av hemresan?Klicka för att utvidga...
samet skrev:Så, till experterna. Har min vän något case att driva eller är det bara att ge upp och betala hotell och resten av hemresan?Klicka för att utvidga...
Skogi skrev:Hör fall de inte kan boka om honom via BRA från Bromma.Klicka för att utvidga...
samet skrev:Försökte det också. Nej, var svaret.De dumpar honom på Arlanda, där är de "klara".Klicka för att utvidga...
Per N skrev:Fick du vouchern på mail?Klicka för att utvidga...
samet skrev:Försökte det också. Nej, var svaret.De dumpar honom på Arlanda, där är de "klara".Klicka för att utvidga...
Ungefär samma erfarenhet som mig med Vietnam Airlines. Hade 5 inrikesflyg i ett till Taipei bokat med dem nu i påsk. Flyget till Taipei ställdes in så mailade på den adressen de säger på hemsidan att jag ville ha pengar tillbaka. Tog kanske 1,5v att få svar. Fick svar att jag skulle få tillbaka allt vilket var positivt då de haft lite olika villkor beroende på vilka flyg de varit. Bekräftade de o sitter nu o väntar på återbetalning som dock inte verkar vara bekräftad ännu då jag fortfarande får mail om ändrade flyg. Men gissar att de tar ett tag innan de läser mailet.Samosaguas skrev:Skulle ju åkt till Vietnam och Kambodja med familjen imorgon. Sitter istället och försöker städa upp i olika bokningar. Alla hotell är avbokade med lösningar som passar mig fint.Vi hade dock flygbiljetter bokade med Vietnam Airlines från Ho Chi Minh till Siem Reap i Kambodja och sedan från Da Nang tillbaka till Ho Chi Minh. Första benet avbokades av Vietnam Airlines, men jag har inte fått något svar på e-post så idag ringde jag flygbolaget. Kom fram och fick prata med en kvinna på mindre än 2 minuter. Hon lovade (på mycket knackig engelska) att hela kostnaden skulle återbetalas till mitt kreditkort inom en vecka. Bara att hålla tummarna att det funkar som det ska.Med Cambodia Ankor Air, som vi har en resa mellan Siem Reap och Da Nang med, går det än så länge inte lika bra. Fick efter två veckor svar på e-post att de bara vill flytta biljetten i tid och inte återbetala något. Har svarat att jag vill ha en återbetalning och att deras bokningsregler faktiskt säger att man ska få pengarna tillbaka vid inställd flygning. Får se hur det går!Klicka för att utvidga...