Senaste nytt

[Business Class]Europa-Nordamerika (inklusive Hawaii), från ca 15.000SEK (Star Alliance & One World)

Gizmokvack

Medlem
Jag överväger seriöst att boka den här dealen. Det kommer isåf att vara min första resa i businessclass.

Finns det något man ska tänka på om man, som jag är, endast är medlem i eurobonus och helst vill ha poängen dit.

Är det på tok för kort resa på typ fem dagar (varav tre på plats)? Barnvakt måste ju lösas...
 

palmen

Moderator
Jag överväger seriöst att boka den här dealen. Det kommer isåf att vara min första resa i businessclass.

Finns det något man ska tänka på om man, som jag är, endast är medlem i eurobonus och helst vill ha poängen dit.

Är det på tok för kort resa på typ fem dagar (varav tre på plats)? Barnvakt måste ju lösas...
Gillar du att flyga så kan 3 dagar på palts vara OK, om du bara ser det som transport och inget annat så skulle jag säga att åka så långt för att ha 3 dagar på plats är för kort tid. Finns massor att göra på Hawaii och hade personligen inte åkt kortare än 1 vecka om det var för att besöka Hawaii.

Om du bara gör det i syfte att tjäna eurobonuspoäng eller liknande så kan 3 dagar på plats vara ok. Jag hade lite drygt 3 dygn på plats i somras och han med det mesta turistgrejerna runt Honolulu och en dag med bil runt ön innan det var dags att åka vidare.
 

Gizmokvack

Medlem
Gillar du att flyga så kan 3 dagar på palts vara OK
Tack för svar!
Jag vet ju inte riktigt om jag gillar att flyga, har ju aldrig testat business förut. Min referens idag är ju att klämma in sig i en 737 och flyga med ett irländskt bolag. Efter några timmar börjar min 193cm långa kropp säga ifrån så det är ju ingen exalterade resa direkt...

Finns massor att göra på Hawaii och hade personligen inte åkt kortare än 1 vecka om det var för att besöka Hawaii.
Jag får fundera lite under kvällen. Önskvärt hade ju såklart varit borta en vecka men tror inte att vi löser så lång tid med barnvakt och frun vill nog inte vara borta så länge från barnen.
Alternativet är denna deal på cirka 5 dygn eller invänta nåt annat kul ni rapporterar om men med kortare flygtid... Jag får lura lite.
Tack!
 

Alf

Medlem
Tack för svar!
Jag vet ju inte riktigt om jag gillar att flyga, har ju aldrig testat business förut. Min referens idag är ju att klämma in sig i en 737 och flyga med ett irländskt bolag. Efter några timmar börjar min 193cm långa kropp säga ifrån så det är ju ingen exalterade resa direkt...

Nu är ju inte sätena lika trånga i First på amerikanska bolag. Om du köper business hela vägen hamnar du i First på inrikes i USA. Det är 2+2 bredare stolar i First, däremot är avståndet mellan stolarna inte så stort, men helt Ok för en fem timmars flygning. Däremot skulle jag nog försöka undvika 737 och försöka hitta ett större flygplan. Jag har inte provat AA A321 men den borde vara bättre än B737. Jag vet inte heller om du väljer One Word eller *A. Om du väljer One Word så skulle jag försöka välja AA över Atlanten och undvika BA Club Word (business). BA Club Word tycker jag är trång och obekväm, undantag är upper deck på B747 men solarna är fortfarande lika trånga men det är inte så många stolar i bredd.

Avsätt åtminstone en vecka på Hawaii, det finns så mycket att se och uppleva. Man får inte heller missa den behagliga delen med att uppleva de finaste stränderna i världen.
 

M@GNÜS

Medlem
Lyckas få pris på resan hos American Airlines via ITA matrix power tools

aa.jpg
 

palmen

Moderator
Nu är ju inte sätena lika trånga i First på amerikanska bolag. Om du köper business hela vägen hamnar du i First på inrikes i USA. Det är 2+2 bredare stolar i First, däremot är avståndet mellan stolarna inte så stort, men helt Ok för en fem timmars flygning. Däremot skulle jag nog försöka undvika 737 och försöka hitta ett större flygplan. Jag har inte provat American Airlines A321 men den borde vara bättre än B737. Jag vet inte heller om du väljer One Word eller *A. Om du väljer One Word så skulle jag försöka välja American Airlines över Atlanten och undvika British Airways Club Word (business). British Airways Club Word tycker jag är trång och obekväm, undantag är upper deck på B747 men solarna är fortfarande lika trånga men det är inte så många stolar i bredd.
American Airlines Transcontinental A321 har riktig business i 2-2 config, dvs samma bekvämlighet som om du flyger business över Atlanten. Man behöver dock ha lite koll på detta då de även har vanliga A321 som inte har denna typ av business utan istället domestiv First som är samma som på Boeing 737. Flyger man JFK-LAX är det transcontinental installationen som gäller.
American Airlines säten är lite bättre på longhaul enligt mig om man jämför med British Airways gamla business. Deras nya business (club suites) ska dock vara riktigt bra från vad jag hört och skulle absolut inte välja bort dessa för American Airlines. Vill man läsa mer om detta finns info på BAs hemsida
Business class | Travel classes | British Airways
 

Alf

Medlem
American Airlines Transcontinental A321 har riktig business i 2-2 config, dvs samma bekvämlighet som om du flyger business över Atlanten. Man behöver dock ha lite koll på detta då de även har vanliga A321 som inte har denna typ av business utan istället domestiv First som är samma som på Boeing 737. Flyger man JFK-LAX är det transcontinental installationen som gäller.
American Airlines säten är lite bättre på longhaul enligt mig om man jämför med British Airways gamla business. Deras nya business (club suites) ska dock vara riktigt bra från vad jag hört och skulle absolut inte välja bort dessa för American Airlines. Vill man läsa mer om detta finns info på BAs hemsida
Business class | Travel classes | British Airways

Det är ju inte AA Transcontinental A321 som flyger mellan fastlandet och Hawaii utan det är den vanliga konfigurationen med två klasser med den vanliga inrikes First. Jag tror också att BA nya business blir bra, men den är väl inte införd ännu vad jag vet. Sedan tycker jag att det är jämnare kvalitet på servicen på AA än vad BA brukar åstadkomma. Det är tyvärr inte ovanligt med ett bottennapp på servicen på BA långlinjer.
 
Toppen