En viss nivå service krävs garanterat. Och säkert en jälkla massa saker som måste verifieras. Beroende på hur länge de blir stående.Följdfråga
Om dessa plan blir stående ett antal månader innan trafiken kommer igång. Är det då bara att starta upp dem och börja flyga eller måste de genomgå ett antal serviceåtgärder?
Som lekman jämför jag med bil som stått avställd en längre tid.
Fanns någon bra artikel som beskrev vad något amerikanskt bolag gjorde med sina max som var grounded. Om jag kommer ihåg det rätt så startar man upp systemen en gång i veckan och "testkör" för att se att allt är ok, dvs planet står fortfarande på marken man flyger inte iväg. Man behöver säkert göra någon kontroll sen innan de börjar flyga också, hur stor den är beror nog på hur länge planen stått.Följdfråga
Om dessa plan blir stående ett antal månader innan trafiken kommer igång. Är det då bara att starta upp dem och börja flyga eller måste de genomgå ett antal serviceåtgärder?
Som lekman jämför jag med bil som stått avställd en längre tid.
Det är nog en genrebild igen... Enligt NOTAM så är bana 04L/22R stängd för just parkering.Intressant bild.
Oväntat många 737 uppställda för att vara i Köpenhamn - och de där bergen i bakgrunden vet jag inte om jag sett vid mina besök på Kastrup...
- RWY 04L/22R CLSD DUE TO AIRCRAFT PARKING
FROM: 14 MAR 2020 05:00 TO: 27 MAR 2020 11:00 EK/A0739/20
Jo, det förstår jag också.Det är nog en genrebild igen... Enligt NOTAM så är bana 04L/22R stängd för just parkering.