Brandten
Medlem
Totalt runt 7000 varslade totalt i hotellbranschen.
64% ner för konferensgäster.
Scandic varslar 2 000 anställda i Sverige | SvD

64% ner för konferensgäster.
Scandic varslar 2 000 anställda i Sverige | SvD

Mina känslor för Scandichotell är ganska precis tvärtom. Good riddance till de slitna överprissatta hotellen.När den värsta risken är över ska jag boka in mig på Scandic City här i en vecka, bara för att supporta!
Scandic City i Linköping byggdes som ett Hilton först. Nice utsikt och bra restaurang.Mina känslor för Scandichotell är ganska precis tvärtom. Good riddance till de slitna överprissatta hotellen.
Mina känslor för Scandichotell är ganska precis tvärtom. Good riddance till de slitna överprissatta hotellen.
Det är tråkigt att folk förlorar sina jobb såklart.Good riddance att 2000+ personer riskerar att bli av med sina arbeten?
Det finns Scandichotell i alla klasser. Från de slitna gamla motellen till de finare flaggskeppen. Många av dem är inte alls dumma med skandinaviska mått mätt.Det är tråkigt att folk förlorar sina jobb såklart.
Men jag anser att Scandic är en kedja med en undermålig produkt som tar för mycket betalt för de risiga hotellrum man har. Går de under kan någon annan komma in och köpa upp delarna och anställa personal igen.