Fel. För att inte öka på den här typen av diskussioner mellan oss har jag ignorerat dig nu här.Golfkillen skrev:Agnes sprider väldigt mycket panik just nu. Satt i SVT och pratade om att man inte skulle planera resor utomlands upp till ett år.Klicka för att utvidga...
Tack för informationen att du ignorerat mig, det är ju lite så vår värld ser ut idag, har någon en annan åsikt än en själv, då skall man inte lyssna..Cristoffer Cedergren skrev:Fel. För att inte öka på den här typen av diskussioner mellan oss har jag ignorerat dig nu här.Klicka för att utvidga...
Och var är realistiskt då? Anders, Trump m.fl sprider ingen panik alls, nånstans finns sanningen?Golfkillen skrev:Agnes sprider väldigt mycket panik just nu. Satt i SVT och pratade om att man inte skulle planera resor utomlands upp till ett år.Klicka för att utvidga...
Eftersom det inte tar hänsyn till den absolut viktigaste variabeln i den här sjukdomen: ålder och tidigare sjukdomar så är det ingen bra utgångspunkt, och det finns 100 andra. Du kan ta fram vilken jäkla statistik du vill, det finns lögner och det finns statistik. Låt sunt förnuft styra. Om du inte är stålmannen skit i att resa, inte för din egen skull (om du inte är i riskzonen) utan för oss andra.Canadien skrev:För de som är oroliga är nog dödstalet i ett visst land dividerat på folkmängd i landet ett bättre tecken än de siffor på konstaterade smittade som skrivs om.Klicka för att utvidga...
Nej, inte generellt. På UD avråder - Regeringen.se står alla länder UD avråder från. I vissa fall delar av länder, t ex Tyrolen i Österrike. Det kommer säkert tillkomma länder men något allmänt reseförbud finns inte.eliee skrev:Vidare avråder ju dessutom UD från icke-nödvändiga resor,Klicka för att utvidga...
Tänker exakt samma. Resa till LA 16-23 Mars.bankb skrev:Behöver er hjälp med subjektiva och objektiva tankar kring vår semester till Thailand som är planerad att starta på onsdag.Planen är att flyga CPH-FRA-HKT spendera två veckor i Phuket och sen flyga upp till Bangkok för 4 dagar och sen hem BKK-FRA-HKT. Avresa 18 mars och hem sent söndag 5 april.Som ni förstår mycket tankar som snurrar om vi ska åka eller inte, familjen består av mina sambo och våra två barn 2 och 5 år gamla.Hur hade ni resonerat kring detta?Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:För att gå ifrån att diskutera person, utan faktiskt det tråden handlar om, detta är ju något som hör hemma här i tråden, hur Corona påverkar vårt resande. Bara för att man är professor i klinisk bakteriologi med inriktning tarmsjukdomar, behöver det ju faktiskt inte betyda att man är expert på virussjukdomar. Däremot är hon slagfärdig och går genom rutan, och kan på så sätt spä på den panik som redan råder. Detta kommer påverka oss och vårt resande i allra högsta grad.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Känns som en bättre idé att lyssna på en myndighet, såsom Folkhälsomyndigheten, och följa deras råd.Klicka för att utvidga...
Tack, inser att jag uttryckte mig otydligt - självklart avråder inte UD från resor rent generellt, utan endast till de regioner som listats som särskilt utsatta för smittan.Nikje skrev:Nej, inte generellt. PåUD avråder - Regeringen.sestår alla länder UD avråder från. I vissa fall delar av länder, t ex Tyrolen i Österrike. Det kommer säkert tillkomma länder men något allmänt reseförbud finns inte.Frågan är när eller om kuren kan bli värre än farsoten, bildligt talat?Klicka för att utvidga...
Eftersom WHO har klassat detta som en pandemic, kan jag tänka mig att vad svenska regeringen tycker och tänker i den är situationen är synnerligen ointressant eftersom UD eller regeringen inte bestämmer var flygbolag ska flyga eller länders flygplatser ska ta emot passagerare.Nikje skrev:Nej, inte generellt. PåUD avråder - Regeringen.sestår alla länder UD avråder från. I vissa fall delar av länder, t ex Tyrolen i Österrike. Det kommer säkert tillkomma länder men något allmänt reseförbud finns inte.Frågan är när eller om kuren kan bli värre än farsoten, bildligt talat?Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Behöver er hjälp med subjektiva och objektiva tankar kring vår semester till Thailand som är planerad att starta på onsdag.Planen är att flyga CPH-FRA-HKT spendera två veckor i Phuket och sen flyga upp till Bangkok för 4 dagar och sen hem BKK-FRA-HKT. Avresa 18 mars och hem sent söndag 5 april.Som ni förstår mycket tankar som snurrar om vi ska åka eller inte, familjen består av mina sambo och våra två barn 2 och 5 år gamla.Hur hade ni resonerat kring detta?Klicka för att utvidga...
direktörnSE skrev:Eftersom WHO har klassat detta som en pandemic, kan jag tänka mig att vad svenska regeringen tycker och tänker i den är situationen är synnerligen ointressant eftersom UD eller regeringen inte bestämmer var flygbolag ska flyga eller länders flygplatser ska ta emot passagerare.Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Behöver er hjälp med subjektiva och objektiva tankar kring vår semester till Thailand som är planerad att starta på onsdag.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:Med tanke på rådande omständigheter skulle jag inte åkt iväg med min familj till Asien. Risken att bli fast är ju ganska stor med dessa byten där det finns risk för inställda flyg mm.Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Hur hade ni resonerat kring detta?Klicka för att utvidga...