Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

SAS-flighterna till och från Austin ligger fortfarande kvar.

Ja, jag kanske var lite otydlig.

SAS har ställt in sitt event "House of Scandinavia" på SXSW. De meddelade dock att flighterna skulle gå som vanligt. Du kan läsa om det här: House of Scandinavia at SXSW 2020 Public Group | Facebook

Bifogar även bilden de la upp med informationen. Källa: ovan länk.

Skärmavbild 2020-03-07 kl. 17.17.26.png

Det mesta handlar om att flyga, men hur ordentlig rengörs hotellrum mellan gäster?
för att inte tala om hyrbilar, som de ofta inte ens orkar rengöra ordentligt på utsidan mellan hyrorna.

Ms_hco brukar ha för vana att göra rent våra hyrbilar på insidan med våtservetter. Jag ser ofta inte behovet men efter att hon visat mig vilken färg servetterna har efter hon är klar så har jag slutat säga att det inte behövs... (fast inte börjat själv än)

Detta var rutin långt innan Corona =)

Edit: Ms_hco dricker aldrig direkt ur glas och muggar på hotellrum heller -- om hon inte gjort rent dom själv först. Men så har hon bakgrund inom hotellnäring... ;) Denna vana har jag också lagt mig till med.

Ms_hco brukar ha för vana att göra rent våra hyrbilar på insidan med våtservetter. Jag ser ofta inte behovet men efter att hon visat mig vilken färg servetterna har efter hon är klar så har jag slutat säga att det inte behövs... (fast inte börjat själv än)

Detta var rutin långt innan Corona =)

Edit: Ms_hco dricker aldrig direkt ur glas och muggar på hotellrum heller -- om hon inte gjort rent dom själv först. Men så har hon bakgrund inom hotellnäring... ;) Denna vana har jag också lagt mig till med.

Förare hostar i handen, rör vid ratt, olika reglage, växelspak, dörrhandtag.
hostning nr.2 sker rakt ut i luften, sprayar instrumentpanelen och fläkten hjälper till
att blåsa det runt i bilen.
Snyter sig sedan i näsduk som hamnar mellan sätena och blir kvar där till nästa hyra.
Vid återlämning ser de som checkar in och kör bilarna till tvätt till att sprida det till andra bilar
som de sitter i under resten av dagen. :)

Verkar som saker håller på att ske i Italien.

"JUST NU: Enligt en ny förordning i Italien, som kommer att skrivas på under lördagen, får ingen komma in i eller lämna regionen Lombardiet och elva provinser i andra regioner, rapporterar Reuters. Lombardiet har över tio miljoner invånare, och där ligger bland annat miljonstaden Milano.
Invånare i områdena som täcks av förordningen uppmanas att enbart röra sig runt för att täcka de grundläggande arbetsbehoven, eller i nödfall. Skolor i Lombardiet och de elva provinserna hålls stängda till tidigast den 3 april.
All semester för sjukvårdsanställda i områdena ställs in. Därtill stängs alla gym, simbassänger, spa- och friskvårdsanläggningar, skidanläggningar, muséer och kulturcentra i områdena. Köpcenter kommer att hållas stängda på helgerna."

Källa: Senaste nytt om coronaviruset | SVT Nyheter

Lite oklart om exempelvis utlänningar får lämna området. Mer info kommer väl komma inom sinom tid.

Det mesta handlar om att flyga, men hur ordentlig rengörs hotellrum mellan gäster?
för att inte tala om hyrbilar, som de ofta inte ens orkar rengöra ordentligt på utsidan mellan hyrorna.
Brukar titta på oceans 13 för referens

Toppen