Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

NotRyan

Medlem
Inreserestriktioner för Japan (uppdaterade igår 6e mars):
  • All passengers who visited the Hubei/Zhejiang province within 14days from the arrival date or hold passports issued in Hubei/Zhejiang Province are not permitted to enter or transit through Japan.
  • Entry Restrictions :
    • All passengers who visited the Hubei/Zhejiang province within 14days from the arrival date or hold passports issued in Hubei/Zhejiang Province are not permitted to enter or transit through Japan
    • As of 7th Mar, 2020 : Passengers who visited or are residents in Daegu or North Gyeongsang Province (Chungdo, Gyeongsan, Andong, Yeongcheon, Chilgok, Uiseong, Seongju, Gunwi) are not permitted to enter Japan
    • As of 9th Mar, 2020 : Temporary discontinuation of visa-free entry for South Korea, Hong Kong, and Macau are not permitted to enter ( Revocation of preissued visa from South Korea and China)
  • Quarantine reinforcement :
    • Passengers from South Korea and China are quarantined for two weeks at facilities in Japan, regardless of nationality.
Tolkar jag detta rätt med att från den 9e så går det inte att resa in i Japan från Sydkorea. Men att redan från nu så måste man i karantän i 14dagar?
Det är väl medborgare från Sydkorea, Hong Kong och Macau som får sin visumfrihet temporärt indragen.

Karantän för ankommande från Sydkorea och Kina gäller från nu ja.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Dom kanske ock
Ja, det är en generell regel/uppmaning från IATA.

IATA har dock gått ut till sina medlemmar senaste dagarna för att uppmana dem att släppa på detta: IATA - IATA Requests Global Suspension of Slot Rules Due to Coronavirus

Heathrow är det lysande exemplet på det - men jag vet att det finns på flera flygplatser.
har iata någon makt här? Även om jag inte tror bolag vill missbruka detta skulle ju ex Norwegian kunna göra det för att sen sälja sin slot på större flygplatser om man närmar sig konkurs? Att någon förlorar sin slot borde ju vara dålig business för flygplatsen om inte någon annan som skiter i viruset tar den
 

Homer

Medlem
Tolkar jag detta rätt med att från den 9e så går det inte att resa in i Japan från Sydkorea. Men att redan från nu så måste man i karantän i 14dagar?


Jag vet inte vart du hittat det där, men på alla ställen jag läst på står det att det gäller från den 9:e.
Så om det är av stor betydelse kolla nog

Japanska regeringen länkar t.ex till den här sidan, där kan man även läsa om vilka sevärdheter som är stängda osv.
Coronavirus (COVID-19) advisory information | Travel Japan | JNTO
"These measures will be effective from 0:00AM Mar 9 JST."


annat exempel Brittiska regerings info. sida

The Government of Japan has announced that, effective 9 March:

All travellers entering Japan from China or the Republic of Korea will be asked to
go into quarantine at designated locations for 14 days, and to refrain from using public transport.


Health - Japan travel advice - GOV.UK
 
Jag vet inte vart du hittat det där, men på alla ställen jag läst på står det att det gäller från den 9:e.
Så om det är av stor betydelse kolla nog

Japanska regeringen länkar t.ex till den här sidan, där kan man även läsa om vilka sevärdheter som är stängda osv.
Coronavirus (COVID-19) advisory information | Travel Japan | JNTO
"These measures will be effective from 0:00AM Mar 9 JST."


annat exempel Brittiska regerings info. sida

The Government of Japan has announced that, effective 9 March:

All travellers entering Japan from China or the Republic of Korea will be asked to
go into quarantine at designated locations for 14 days, and to refrain from using public transport.


Health - Japan travel advice - GOV.UK

Det jag postade ovan var saxat från Asianas hemsida och troligtvis väldigt förenklat. Måste dubbelkolla allt ytterligare, men om detta stämmer blir det betydligare enklare för mig. Landar 9:40AM Mar 8 JST från Incheon och det är helt klart enklare att fortsätta hem som planerat än att boka en ny biljett hem.
 

Homer

Medlem
Qatar:s erbjudande liknar KLM:s

Airline’s customers can alter their booking date free of charge or receive a travel voucher in case their plans change
https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2020/March/NewTravelPolicy.html

*Terms & Conditions:

  • Valid for any of Qatar Airways’ published fares only purchased either directly from QR or through Travel Agents.
  • Change Fees – will be waived if reservations are changed at least 3 days before departure. Fare difference may apply.
  • Travel Voucher – Reissue unutilized value for a voucher “To be used for future travel”. This voucher will be valid for one year from its issuance date. Refund penalty shall be waived if cancellations are done at least 3 days before departure



Lufthansa
https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information

Possibility to rebook existing bookings:
The new waiver policy for existing bookings applies worldwide for tickets purchased before 5 March with a travel date up to 30 April 2020. Passengers can rebook to a new date up to 31 December 2020 without any rebooking fee – regardless of condition of the original booking fare purchased.

General rebooking option for future bookings:
With immediate effect and until 31 March 2020, the Lufthansa Group airlines will waive the rebooking fees for all newly booked flights worldwide and offer a one-time rebooking – regardless of condition of the original booking fare purchased. Passengers can in future rebook to a new travel date until 31 December 2020 without rebooking fees.


Applicable for both waiver policies: The departure and destination airports must be identical. If the original fare is no longer available, the corresponding difference must be paid. The rebooking must be made before the original travel date.





S7 betalar tillbaka pengarna mot en liten avgift

S7 Airlines
Book from March 5 till April 10, 2020 and feel free to change your plans if necessary: tickets refund fe 40 minutes prior departure will be only 1,000 rubles.1

Which tickets does this apply to?
  • All flights booked at “Economy Basic” and “Business Basic” tariffs or at “Economy Flexible” tariffs and subsidized tariffs.
  • Own flights and joint flights with partners.
  • Domestic or international flights.
Taxes and fees can also be refunded if at least 40 minutes are left before your flight departure.
 
Last edited:

Sialon

Medlem
Vi hade planerat en långweekend i Venedig nu i påsk. Bokade med Lufthansa. Jag ser på Lufthansas hemsida att man kan boka om gratis till ett annat datum, vilket ju är bra. Samtidigt finns chansen att Lufthansa helt ställer in flighten och då får jag väl pengarna tillbaka !? Hur skulle ni göra? Boka om eller vänta och chansa på att Lufthansa ställer in?
 
Toppen