Det är tydligen Aviator i Malmö och Göteborg och inte Swedavia.NotRyan skrev:Har man inte outsourcat det på alla andra svenska Swedavia-flygplatser än ARN till just - Swedavia? Eller har man kvar egen personal där?Klicka för att utvidga...
Det är tydligen Aviator i Malmö och Göteborg och inte Swedavia.NotRyan skrev:Har man inte outsourcat det på alla andra svenska Swedavia-flygplatser än ARN till just - Swedavia? Eller har man kvar egen personal där?Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Det är tydligen Aviator i Malmö och Göteborg och inte Swedavia.Klicka för att utvidga...
TasselT skrev:Återigen misslyckas Landvetter med bagagehanteringen.Ankomst SK165. Enligt skyltningen ska bagaget komma på band 2 19.21Tiden går och 19.21 passeras utan att det kommer något bagage. Efter 5 min upptäcker jag att det snurrar en massa väskor på band 5 så går dit och tittar. Mycket riktigt är det bagaget från SK165 som ligger där.Det blev missad flygbuss och kommer att bli klagomål till SAS.Att det ska vara så svårt att skicka ut bagaget på rätt band.Långt ifrån första gången det händer på Landvetter/TTKlicka för att utvidga...
Sånt här är så mycket viktigare att sköta rätt än prio bagage och boarding och allt annat. Tack för att du delar med dig!Tonton skrev:SAS hantering av rullstolar....Har i förtid fyllt i och bekräftat vilken sorts assistans som behövs via SAS formulär på hemsidan, samt fått mailsvar från en faktiskt person (ej automail). Vid check-in så bekräftas detta också och på rullen så läggs det på två tags, en för check-in, och en "Delivery at Aircraft"-lapp.EWR-ARNLandar 30 min före schemalagd tid. SAS har glömt att kontakta assistans... Rullen lastas av och skickas iväg direkt. Vi påpekar att den skulle levereras direkt till flygplanet. Efter att en i personalen tillslut lyckats lokalisera rullen så kommer den på en liten truck och står nedanför gatebryggan på APRON. Därifrån ska den då bäras upp (typ 15 trappsteg?). Kan personen på trucken göra det? Ja. Kan SAS-anställda personen bredvid oss på gatebryggan göra det? Ja. Görs det? Nej. Varför undrar man då? Jo, enligt fackliga regler så fårenbartassistansteamet göra sådan lyft*. Är Assistansteamet där? Nej, de hade ju glömts bort initialt... Jag erbjuder mig då att själv gå ner dessa steg och sedan bära upp den.. Det var det också big no-no på. Således var vi tvungna att vänta tills assistansteamet kommit så att de kunde lyfta upp den 15 steg. Detta tog alltså 30 min från och med att vi hade de-boardat planet....* Ja, jag tycker sådan regler kan vara bra - men lite svängrum måste det allt finnas?!ARN-CPHMin vän summerade med rullstolen summerade denna delen ganska bra (jag hoppade av på ARN):"1. Bad flera gånger om att få rullstolen direkt vid flygplanet INNAN avgång. Detta bekräftades i gaten. Det står till och med på lappen ”leave at aircraft”2. Kommer till Kastrup, tar 15 minuter innan Falks assistans kommer.3. Körs som en ***** parad genom flygplatsen på en sådan sjukhusrulle till luggage claim där jag får vänta framför ”odd sized luggage” på stolen, håller som konsekvens på att missa mitt vanliga bagage som kom på det vanliga bandet"Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:SAS hantering av rullstolar....Har i förtid fyllt i och bekräftat vilken sorts assistans som behövs via SAS formulär på hemsidan, samt fått mailsvar från en faktiskt person (ej automail). Vid check-in så bekräftas detta också och på rullen så läggs det på två tags, en för check-in, och en "Delivery at Aircraft"-lapp.EWR-ARNLandar 30 min före schemalagd tid. SAS har glömt att kontakta assistans... Rullen lastas av och skickas iväg direkt. Vi påpekar att den skulle levereras direkt till flygplanet. Efter att en i personalen tillslut lyckats lokalisera rullen så kommer den på en liten truck och står nedanför gatebryggan på APRON. Därifrån ska den då bäras upp (typ 15 trappsteg?). Kan personen på trucken göra det? Ja. Kan SAS-anställda personen bredvid oss på gatebryggan göra det? Ja. Görs det? Nej. Varför undrar man då? Jo, enligt fackliga regler så fårenbartassistansteamet göra sådan lyft*. Är Assistansteamet där? Nej, de hade ju glömts bort initialt... Jag erbjuder mig då att själv gå ner dessa steg och sedan bära upp den.. Det var det också big no-no på. Således var vi tvungna att vänta tills assistansteamet kommit så att de kunde lyfta upp den 15 steg. Detta tog alltså 30 min från och med att vi hade de-boardat planet....* Ja, jag tycker sådan regler kan vara bra - men lite svängrum måste det allt finnas?!ARN-CPHMin vän summerade med rullstolen summerade denna delen ganska bra (jag hoppade av på ARN):"1. Bad flera gånger om att få rullstolen direkt vid flygplanet INNAN avgång. Detta bekräftades i gaten. Det står till och med på lappen ”leave at aircraft”2. Kommer till Kastrup, tar 15 minuter innan Falks assistans kommer.3. Körs som en ***** parad genom flygplatsen på en sådan sjukhusrulle till luggage claim där jag får vänta framför ”odd sized luggage” på stolen, håller som konsekvens på att missa mitt vanliga bagage som kom på det vanliga bandet"Klicka för att utvidga...
sandek skrev:Fick min sämsta mat på ett flygplan någonsin i SAS Plus mellan SFO och CPH med SK936 20/2. Fruktansvärt uselt var det.Otrevlig personal också som bara stressade rakt igenom för att kunna släcka kabinen.Klicka för att utvidga...
Det var överkokt ris och lite sås med typ 15 gram seg kyckling.Tonton skrev:Vad var det som är dåligt med maten?Klicka för att utvidga...
Vad sa personalen när du påpekade detta för dem?sandek skrev:Det var överkokt ris och lite sås med typ 15 gram seg kyckling.Klicka för att utvidga...
sandek skrev:Det var överkokt ris och lite sås med typ 15 gram seg kyckling.Klicka för att utvidga...
Åkte EWR-ARN i början av december samt i början av februari fick vid båda tillfällena oxfilé som var perfekta stekta i min smak, rödare än medium vid båda tillfällena dessvärre inga bilder.Hachans skrev:Låter som standardcatering från USA. Alltid sämre därifrån känns det som.Klicka för att utvidga...
beatonthebrat skrev:Märkligt att man delar ut menyer som anger produkter (presskaffe tex) som finns på andra flygplanstyper. Vad är poängen?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Det gör man inte.Det finns presskannor. Det fanns på A340n jag flög på för två veckor sen, så det fanns högst troligen även på denna. Finns liksom ingen anledning att det inte skulle göra det.Det som däremot hände på min första A340-tur var hur en av tjejerna i galley pratade vitt och brett om hur de skulle dölja att de hade dem därför att de är ”så jävla jobbiga att hantera”. Det är ett citat precis som jag hörde det. Och mycket riktigt såg jag inte en enda presskanna på den flygningen.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Det som däremot hände på min första A340-tur var hur en av tjejerna i galley pratade vitt och brett om hur de skulle dölja att de hade dem därför att de är ”så jävla jobbiga att hantera”. Det är ett citat precis som jag hörde det. Och mycket riktigt såg jag inte en enda presskanna på den flygningen.Klicka för att utvidga...
Diskar verkligen personalen dessa ombord? Annars är det väl bara ställa ner i tråget igen och det diskas när det lastas av, som med allt annat?beatonthebrat skrev:Enligt flygvärdinnan så kunde man inte beställa det flög både A340 + A330. Mycket möjligt att det är leveransproblem. Hoppas verkligen det inte stämmer enligt vad Hachans upplevde. Det hade varit otroligt pinsamt...Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Diskar verkligen personalen dessa ombord? Annars är det väl bara ställa ner i tåget igen och det diskas när det lastas av, som med allt annat?Klicka för att utvidga...