Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Någon mer som har problem med att betala CSN med kortet? Tanken är att betala in hela årsbeloppet men köpet går inte igenom. Efter många försök att betala endast kvartalsfakturorna så har jag lyckats få igenom 2 av dessa men nu är det stopp igen när jag försöker med resterande 2.

Jag noterade också att MC-appen räknar detta som kontantuttag så frågan är ju om man får poäng på köpen. Någon som vet?
Samma här!
Mina CSN-köp går inte igenom. Tror kanske att det beror på att jag slog i "kontantuttags-taket" på 10 000:- per 24h.

Min senaste betalning med CSN registrerades som kontantuttag i min app. Jag fick dock poäng för det. Så något verkar vara skumt.
Läs valfria 200 kommentarer angående tex laddning av revolut. Det är samma sak - det har alltid varit så, och man har fått poäng, den enda skillnaden är att appen numera visar det.

Intressant notering - laddad man sl reskassa via nätet, går det *inte* som kontantuttag enligt appen. Vilket det ju i princip är (se tex hur sl hanterar momsen på dem för att tydligt se att de answer att det motsvarar kontanter)

Läs valfria 200 kommentarer angående tex laddning av revolut. Det är samma sak - det har alltid varit så, och man har fått poäng, den enda skillnaden är att appen numera visar det.

Intressant notering - laddad man sl reskassa via nätet, går det *inte* som kontantuttag enligt appen. Vilket det ju i princip är (se tex hur sl hanterar momsen på dem för att tydligt se att de answer att det motsvarar kontanter)

Det är inte bara "i princip". Det är värdekort. Innan du löser en biljett har du inte köpt något utan bara lånat ut pengarna till en för SL extremt förmånlig ränta.

Det är inte bara "i princip". Det är värdekort. Innan du löser en biljett har du inte köpt något utan bara lånat ut pengarna till en för SL extremt förmånlig ränta.
Precis och då borde de flagga det som kontant till mc. Men men..

Men speciellt förmånlig är inte räntan...

Samma här!
Mina CSN-köp går inte igenom. Tror kanske att det beror på att jag slog i "kontantuttags-taket" på 10 000:- per 24h.

Jag kom också fram till att det är gränsen för kontantuttag som sätter stopp. Får betala resten imorgon. Tur det är dubbla poäng hela helgen

Toppen