Senaste nytt

Norwegian överväger att använda A320neo

Man kan undra hur lång leveranstid det är om man stövlar in o vill tjacka 25-30 320neo?

En eller flera 737max kan man nog få på stört om man hämtar dem med lastbil.

Man kan undra hur lång leveranstid det är om man stövlar in o vill tjacka 25-30 320neo?

Dom har ju cirka 60st A320neo + 30st A321neo på order sedan länge!
Planen var var väl dock att leasa ut (eller sälja) A320neo till andra operatörer, men det kanske är på väg att ändras nu?

Jag tycker det låter lite konstigt att man bara skulle kunna ändra sig så. Det måste väl redan finnas kontrakt med kunder som ska leasa flygen från dem. De kan de ju knappast bara strunta i...

Är inte en av poängerna i LCC att hålla enhetlig flotta för att det är det mest kostnadseffektiva, varför funderar man på att överge det i detta läge? (jo, jag vet om Max..., men då borde det väl vara lämpligare att tjacka fler 800or (förhandlingsläget torde vara tämligen gott) istället för att ta in nya flygplanstyper?)

Är inte en av poängerna i LCC att hålla enhetlig flotta för att det är det mest kostnadseffektiva, varför funderar man på att överge det i detta läge? (jo, jag vet om Max..., men då borde det väl vara lämpligare att tjacka fler 800or (förhandlingsläget torde vara tämligen gott) istället för att ta in nya flygplanstyper?)
-800 tillverkas inte längre. KLM fick den sista.

Toppen