Senaste nytt

SAS Webshopping

D

Deleted member 30163

Guest
Vad är det som är luddigt? Är det följande skrivelse du tänker på?
Finns ju flera butiker på SAS webbshopping som erbjuder X antal poäng för en specifik action. Du kan få 2500 poäng om du tecknar ett Viasat abb exempelvis, under 24 månaders avtalstid.

Just I fallet Wish finns det inget förtydligande vad det krävs för action för att få dessa poäng, vilket bryter mot marknadsföringslagen. Alla erbjudanden måste vara tydligt utformade. Man kan tänka sig att man får 400 poäng som ny kund och att erbjudandet enbart gäller en gång, men det är bara spekulationer.

Det bästa vore om @CMH hörde av sig till SAS så dom får förklara vad det är för erbjudande man tagit fram tillsammans med Wish.
 

Tonton

Medlem
Har du svårt att se att de två användarna tycker det är otydligt?

Jag som valde ordet "otydligt" - byt ut det mot "luddigt" så ska du nu kunna följa den röda tråden.

Jag testade att lägga en order här om dagen, forfarande ingen bekräftelse från SAS och därmed ligger köpet inne heller under "Poäng på väg till dig"

@Tonton Jag köper ditt argument om att "Då alla andra ”få X poäng”-deals skrivna också. Aldrig varit några oklarheter där". Anledningen till att jag ställde frågan från första början var att jag tyckte det lät för bra för att vara sant och då är det generellt sett inte sant... Dvs, om man köpa något för några enstaka kronor och få 400p för det.

Då är vi helt i samförstånd med varandra. Det vi kan konstatera, baserat på historik med sidan, är dock att det ibland är det inte är "för bra för att vara sant" - utan det är exakt som det låter. :)
 

CMH

Medlem
Bara för att, testade jag att lägga ytterligare en order om det skulle vara så att man får 400p för respektive order.

@direktörnSE Avvaktar med det. Ser om vi kan reda ut erbjudandet här själva, brukar bli bäst så!

Återkommer med utfall för mina två order :)
 
Finns ju flera butiker på SAS webbshopping som erbjuder X antal poäng för en specifik action. Du kan få 2500 poäng om du tecknar ett Viasat abb exempelvis, under 24 månaders avtalstid.

Just I fallet Wish finns det inget förtydligande vad det krävs för action för att få dessa poäng, vilket bryter mot marknadsföringslagen. Alla erbjudanden måste vara tydligt utformade. Man kan tänka sig att man får 400 poäng som ny kund och att erbjudandet enbart gäller en gång, men det är bara spekulationer.

Det bästa vore om @CMH hörde av sig till SAS så dom får förklara vad det är för erbjudande man tagit fram tillsammans med Wish.

Alla som hängt med ett tag vet att det finns två varianter. Poäng per köp eller poäng per krona.

Om det är poäng per köp och det inte står ”endast nya kunder” så gäller det alla köp.

Tills någon köpt 100 simkort och dealen är borta. Det är väll lite så vi jobbar här?

Det absolut sämsta @CMH kan göra är att ringa kundtjänst :)

Edit: Wish har till största sannolikhet ingen aning om sitt samarbete med Eurobonus, utan det hanteras av något företag som sköter deras marknadsföring.
 
Last edited:

samet

Medlem
Alla som hängt med ett tag vet att det finns två varianter. Poäng per köp eller poäng per krona.

Om det är poäng per köp och det inte står ”endast nya kunder” så gäller det alla köp.

Tills någon köpt 100 simkort och dealen är borta. Det är väll lite så vi jobbar här?

Det absolut sämsta @CMH kan göra är att ringa kundtjänst.

Edit: Wish har till största sannolikhet ingen aning om sitt samarbete med Eurobonus, utan det hanteras av något företag som sköter deras marknadsföring.

Med andra ord... vänta på rapporten om det funkar... sedan krashar vi deras server... ;)
 
Edit: Wish har till största sannolikhet ingen aning om sitt samarbete med Eurobonus, utan det hanteras av något företag som sköter deras marknadsföring.

Precis, jobbar själv som konsult åt en av sidorna som finns på SAS. Det är en tredjepart som heter tradedoubler, de har kopplingar till alla möjliga, vilket SAS är en av. Webbshopparna kommunicerar bara med tradedoubler.

Helt enkelt en kaka som sätts och sedan skickas information till tradedoubler när köpet är gjort.
 

Robert_E

Medlem
Angående Wish och 400 poäng...

Ny text som tillkommit på dealen: Vänligen notera: Du tjänar endast poäng om du är ny kund och endast för ditt första köp.
 
Toppen