Senaste nytt

Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

mha321

Medlem
Jo, sant. Jag försökte väl mest köra lite dissonans och bekräfta mitt beteende här innan jag genomför betalningen :).



Japp, har poäng , om inte annat så kommer jag att ha det nästa år när jag måste använda den.

Du kommer upp i voucher om du gör den betalningen. Men dne stora frågan är ju om du kommer upp i den om du inte gör det. Kanske bara lite senare under året?

Om du inte kommer upp i den utan betalningen tycker jag definitivt det är värt det. Men om du bara skjuter på datumet för den en del så är det kanske mer tveksamt.
 

Gumster

Medlem
Du kommer upp i voucher om du gör den betalningen. Men dne stora frågan är ju om du kommer upp i den om du inte gör det. Kanske bara lite senare under året?

Om du inte kommer upp i den utan betalningen tycker jag definitivt det är värt det. Men om du bara skjuter på datumet för den en del så är det kanske mer tveksamt.

Snarare så att jag kommer nog inte upp till en voucher om jag inte gör denna betalningen. Blir på gränsen och måste kanske panikshoppa på nyårsafton .
 

NotRyan

Medlem
Du kommer upp i voucher om du gör den betalningen. Men dne stora frågan är ju om du kommer upp i den om du inte gör det. Kanske bara lite senare under året?

Om du inte kommer upp i den utan betalningen tycker jag definitivt det är värt det. Men om du bara skjuter på datumet för den en del så är det kanske mer tveksamt.

Snarare så att jag kommer nog inte upp till en voucher om jag inte gör denna betalningen. Blir på gränsen och måste kanske panikshoppa på nyårsafton .

Man får inte glömma att man ju faktiskt får användbara poäng också och inte BARA en högre spend ;)
 

Gumster

Medlem
Man får inte glömma att man ju faktiskt får användbara poäng också och inte BARA en högre spend ;)

Sant. Och kan meddela att Billhop funkade fint att betala in till Skatteverkets bankgiro. Det tar dock ganska lång tid innan betalningen syns så gäller att vara ute i god tid för att undvika ränta/påminnelser/kronofogde då Skatteverket inte är snälla med sånt :)
 

Alf

Medlem
Sant. Och kan meddela att Billhop funkade fint att betala in till Skatteverkets bankgiro. Det tar dock ganska lång tid innan betalningen syns så gäller att vara ute i god tid för att undvika ränta/påminnelser/kronofogde då Skatteverket inte är snälla med sånt :)

Menar du således att det går att betala in skatten med Amexkortet? Med att betalningen syns, menar du då på skattekontot?
 

Gumster

Medlem
Menar du således att det går att betala in skatten med Amexkortet? Med att betalningen syns, menar du då på skattekontot?
Ja, via Billhop kopplat till AmEx och till Skatteverkets bankgiro och med ditt OCR-nummer som brukar vara ditt personnr samt kontrollsiffra/siffror.


Exakt, Billhops process verkar ta 4 arbetsdagar innan pengarna är tillgodo betalningsmottagaren.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

joda

Medlem
Dags att se börja se över deklarationen för året.
Visst borde det fungera fint att föra över lite extra till skattekontot nu i vår för att sen helt enkelt få tillbaka pengarna igen via skatteåtebäringen?

Okej, det tillkommer ju såklart en kostnad på det, men i övrigt, är det något annat hinder för att få dessa "gratis poäng"?
 
Toppen