Senaste nytt

SARS liknande virus (Corona) i Asien 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Sitter och har afternoon Tea på Conrad Bali. Fick en svit:)
Sitter på hold till SAS Tallinn nu.
Tror jag ska boka om till 6 april tillbaka till Shanghai. Så köper jag en annan Tor med Amex voucher om jag kan åka tidigare.
Tänkt övervintra på norra Bali men måste i så fall åka till KL ett par dagar för att förnya visat.
Alternativt så bokar jag av om jag får.
Ett byte ska man kunna göra iallafall.
30 minuters väntan redan trots diamantkort
 

Delayed

Medlem
När nu bolag efter bolag ställer in resor till Kina, hur kommer exempelvis svenskar på "tillfälligt" besök i Kina med sedan tidigare bokad returresa att kunna ta sig hem? Ombokning till andra bolag fungerar kanske ett tag om det finns platser och om det finns bolag som fortfarande flyger.
 

Abbs

Medlem
När nu bolag efter bolag ställer in resor till Kina, hur kommer exempelvis svenskar på "tillfälligt" besök i Kina med sedan tidigare bokad returresa att kunna ta sig hem? Ombokning till andra bolag fungerar kanske ett tag om det finns platser och om det finns bolag som fortfarande flyger.
EU har beredskap att evakuera medborgare.
 

onzai

Medlem
När nu bolag efter bolag ställer in resor till Kina, hur kommer exempelvis svenskar på "tillfälligt" besök i Kina med sedan tidigare bokad returresa att kunna ta sig hem? Ombokning till andra bolag fungerar kanske ett tag om det finns platser och om det finns bolag som fortfarande flyger.

Om de INTE varit i Hubei så kan de fortfarande(i skrivande stund) komma till HKG och därifrån vidare ut
 

Gizmokvack

Medlem
Refunds and rebooking possibilities are offered for affected passengers.

Vad innebär det här rent praktiskt? Någon som har en erfarenhet av canceled tickets?
Jag har bokat min första resa utanför Europa via tips här på forumet. Det rör sig om två personer i plus till Shanghai i april...
Kan man bli ombokad till valfri sas-destination? Eller går man på vad jag betalat för biljetterna och priset på nya biljetterna? Och jag får betala mellanskillnaden?
 

squeezen

Medlem
Vad innebär det här rent praktiskt? Någon som har en erfarenhet av canceled tickets?
Jag har bokat min första resa utanför Europa via tips här på forumet. Det rör sig om två personer i plus till Shanghai i april...
Kan man bli ombokad till valfri sas-destination? Eller går man på vad jag betalat för biljetterna och priset på nya biljetterna? Och jag får betala mellanskillnaden?
Är väl samma destination men andra datum alternativt återbetalning som standard. Att kunna byta shanghai mot tex los angeles kan man nog inte räkna med.
 

M.K

Medlem
@Nemo Ordföranden köpt och betald? Hyllningarna till denna extremt auktoritära diktatur gjorde mig illa till mods då jag såg deras PK live igår. Det kändes inte bra alls detta hyllningstal.

För er som ska på cruise med NCL och har besökt Kina sista 30 dagarna nekas nu resan men med full återbetalning:

«Dear Valued Guest,

Due to the growing concern regarding coronavirus infections in China, we will be denying boarding to any guest who has visited mainland China in the last 30 days. These guests will receive a refund for their cruise provided they provide proof of travel in the form of airline tickets or similar. Please note that mainland China does not include Hong Kong, Macau or Taiwan.

In addition, we are implementing non-touch temperature screenings for all passengers embarking in Hong Kong. Any guest who registers a body temperature of 100.4 degrees Fahrenheit or 38 degrees Celsius or higher, will not be allowed to board. These guests will be advised to open a travel insurance claim with their insurance provider.»

Personligen känns det bra att inte ligga inne med något reserelaterat innehav alls på börserna nu. Det verkar bli en seg «flunsa» detta med fallande kurser som resultat självklart. Jag hoppas dock först och främst på att detta blåser över snabbt för alla de stackars drabbade av komplikationer och anhörigas skull.
 
Last edited:

gneken

Medlem
Första fallet i Sverige
e050bef1cbf81314eb19d3183f9523b2.jpg
 

Flying Finn

Medlem
Bloomberg tycks ha ont om virusnyheter, så även det här tycks nu vara en nyhet att CZ kan vara billigt:

Bargain flights between Hong Kong and New York have emerged in the wake of the new coronavirus, as long as travelers are willing to stop in Wuhan, the epicenter of the outbreak, in just a few months.

Flying with China Southern Airlines Co. to John F. Kennedy International on May 20 costs only $193, according to travel booking site kayak.com. The trip includes 6 hours and 35 minutes in Wuhan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen