Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

Tonton

Medlem
Fast jag tycker nog ändå att de har haft planet sen i november. De har haft tid att träna på grejerna. Dessutom vet SAS att världen tittar, men kan ändå inte prestera bra. Då tycker jag iaf att det är en medioker, men genuin uppvisning. Och ett missat tillfälle att flytta fram positionerna.

Och som någon annan skrev, man kan byta plan men servering och arbetskultur sitter kvar.

Det är förståeligt att det tog tid på första flighten. När crew gjorde sin andra flygning idag så gick det avsevärt snabbare.

Först och främst så är det dåligt at SAS att inte planera bättre men - det är inte crews fel att det var segt på första flighten.

1. De hade aldrig varit i planet tidigare. De fick 20 min innan inaugural flight att bekanta sig med allting.
2. Pratade med crew ombord och det är ganska mycket grejer som ligger lite annorlunda osv på denna kärran. Detta kommer de givetvis lära sig efter någon flight, men fullt förståeligt att de inte har koll ännu.
 

lucasd

Medlem
Har de inte tränat med crew i snart 2 månader? Verkar oseriöst att ha crew som aldrig varit på denna flygplanstyp på en reguljär flygning.

Piloter har tränats ja. Ej kabinpersonal. De har fått en kurs, men inte fysiskt varit ombord mer än eventuellt vid evenemangen. Säkerhetsmässigt fungerar planet motsvarande 330/340 som jag förstått det. Sen har de även en extra stund innan de flyger 350 nu i början för att kunna kolla runt.
 

palmen

Moderator
Har de inte tränat med crew i snart 2 månader? Verkar oseriöst att ha crew som aldrig varit på denna flygplanstyp på en reguljär flygning.
Detta var första reguljära flighten, svårt för dom att testa på en reguljär flygning innan.
Man kan väl kanske tycka att de skulle övat med planet på marken så att crew fick testa lite.

Men vi kan nog bara sitta och tycka saker här, tror ingen av oss har insikt i vad som sker bakom kulisserna och allt vad man gjort under de ca 2 månader som sas haft planet i sin ägo.

Finnair körde ju annat upplägg och flög planet intra Europa för att crew ska få känna på det. Det kanske hade varit bättre för att crew skulle känna sig mer hemma.

Alla var dock glada ombord, crew gjorde sitt bästa utifrån förutsättningar och det är en flight som många av oss kommer komma ihåg länge.
 

Taggen

Medlem
Skjuter till lite mer intryck men vid det här laget har väl alla redan åkt med Ingegerd. Hon har trots allt avverkat snart tre vändor.

Pre-landing meal i Plus

076D0816-52DF-4591-9467-827CEC78E91E.jpeg


Amenity kit från Plus

3D244334-0E7E-4C35-9E44-97437670AD50.jpeg


Ingegerd i all sin prakt

1092AA8C-8C59-4EC9-8452-02591B2BFDF9.jpeg


Natt i Business

582DA6CB-B999-4D79-AE6C-112B952208C8.jpeg


Frukost i Plus

736E2028-2F2D-4E8E-B26A-17CF56CE0A58.jpeg


Knappar i Business

E45B37CD-6E35-4229-A69F-C1515FE57FCF.jpeg


Business stolen. Inga överraskningar där. Jag sov nog dock bättre i denna än i vanliga business. Kan vara tillfälligt.

F052070A-E995-44EC-9B5A-1BB8207B5464.jpeg
 

Attachments

  • FE5594E6-D4D4-4289-A7FE-14A66671DDF0.jpeg
    FE5594E6-D4D4-4289-A7FE-14A66671DDF0.jpeg
    40,5 KB · Visningar: 205

lucasd

Medlem
Skjuter till lite mer intryck men vid det här laget har väl alla redan åkt med Ingegerd. Hon har trots allt avverkat snart tre vändor.

Pre-landing meal i Plus

Visa bifogad bild 105422

Amenity kit från Plus

Visa bifogad bild 105423

Ingegerd i all sin prakt

Visa bifogad bild 105424

Natt i Business

Visa bifogad bild 105425

Frukost i Plus

Visa bifogad bild 105426

Knappar i Business

Visa bifogad bild 105427

Business stolen. Inga överraskningar där. Jag sov nog dock bättre i denna än i vanliga business. Kan vara tillfälligt.

Visa bifogad bild 105428
Blandat ihop liter bilder från Plus och Business? Amenity-kitet ser ut att vara Filippa K från Business? Även frukosten ser utan att vara Business-frukosten och inte Plus.. :)
 
Toppen