Ola Löfgren
Medlem
Hej.
Vad är det för eluttag i business på SAS Airbus A330.
Vanliga eller såna flygplansjack?
/Ola
Vad är det för eluttag i business på SAS Airbus A330.
Vanliga eller såna flygplansjack?
/Ola
Det där är ganska mycket. Tyvärr är det inte alltid flygbolagen som bestämmer detta, framförallt inte flygningar till USA. Största boven är nog powerbanks som drar en jävla massa energi och är farliga. Desto mer energi som konsumeras desto mer värme och potentiellt farligare. Över 100W är inte så vanligt. Apples fetaste 16" MacPro kan dra upp till 96W.Alltså min adapter på 130W kunde inte användas
Det där är ganska mycket. Tyvärr är det inte alltid flygbolagen som bestämmer detta, framförallt inte flygningar till USA. Största boven är nog powerbanks som drar en jävla massa energi och är farliga. Desto mer energi som konsumeras desto mer värme och potentiellt farligare. Över 100W är inte så vanligt. Apples fetaste 16" MacPro kan dra upp till 96W.
Eventuellt kan datorn dra mindre batteri om du sätter den i "power save" mode. Det görs på olika sätt i olika datorer.
Är övertygad om att frågan kan besparas av flygbolagen när du gör bokningen, det borde också stå på uttaget vad max effekt är.
Kan datorleverantören ha några tips? Något "dellforum"? Du borde inte vara ensam om detta problem. Laddningen av laptops måste vara den i särklass vanligaste användningen av eluttag ombord och kan en laptop inte laddas på ett "normalt" flygplan skulle jag nästan hävda att det är fel på datorn. Observera ordet nästan, men jag tror ni förstår vad jag menar.Alltså min adapter på 130W kunde inte användas.
surt. så borde det inte vara. laddaren drar såklart lite även när en dator inte är inkopplad. men full last verkar inte troligt. ibland går det att byta laddare till en mindre, men inte säkert här då du har en rätt "fet" dator. din adapter klarar 110v?Jag försökte allt, men uttaget släcktes redan av adaptern utan att den var inkopplade till datorn.
På uttagen stod ingenting.
Kan datorleverantören ha några tips? Något "dellforum"? Du borde inte vara ensam om detta problem. Laddningen av laptops måste vara den i särklass vanligaste användningen av eluttag ombord och kan en laptop inte laddas på ett "normalt" flygplan skulle jag nästan hävda att det är fel på datorn. Observera ordet nästan, men jag tror ni förstår vad jag menar.
surt. så borde det inte vara. laddaren drar såklart lite även när en dator inte är inkopplad. men full last verkar inte troligt. ibland går det att byta laddare till en mindre, men inte säkert här då du har en rätt "fet" dator. din adapter klarar 110v?
skulle kunna vara så att uttaget är trasigt eller att du inte lyckades få bra kontakt. finns även begränsningar per grupp så att ledningarna i planet inte överbelastas precis som hemma