Va på Arlanda vid 6, inga problem vid automaterna, men BA hade lite datastrul, så det tog lite tid att lämna bagaget.
Hej
Nu sitter vi på planet. Va på Arlanda vid 6, inga problem vid automaterna, men BA hade lite datastrul, så det tog lite tid att lämna bagaget.
Säkerhetskontrollen på T2 lämnar ju lite att önska.
Men när vi boardat och väntar på Push Back så är det tydligen för mycket trafik i luften någonstans på vägen, så vi blir sittandes här i upp till en timme...
Tur vi har gott om tid i London innan nästa plan lyfter.
Precis som sagts är det vanligt på LHR. Om det är dåligt väder eller andra omständigheter vrider man helt enkelt på kranen och tillåter färre plan per timme att landa. Då är det bättre att inte åka och spara bränsle än att cirkulera runt London.så är det tydligen för mycket trafik i luften någonstans på vägen
Precis som sagts är det vanligt på LHR. Om det är dåligt väder eller andra omständigheter vrider man helt enkelt på kranen och tillåter färre plan per timme att landa. Då är det bättre att inte åka och spara bränsle än att cirkulera runt London.
Trodde inte Eurocontrol styrde över UK's luftrum. Luftvägarna in till England från norden borde ju inte bli fulla så fort? Jag talade om NATS förresten.Men det är ju så det fungerar över hela världen. Det är inget specifikt för London. Trafikflödet inom Europa styrs från Eurocontrol i Holland.
Tveksam till att några holländare sitter och bestämmer start och landningar på LHR, dock har jag ju inte koll på hur det fungerar på vägen dit även om jag knappast tror det är luften innan London som är problemet.Men det är ju så det fungerar över hela världen. Det är inget specifikt för London. Trafikflödet inom Europa styrs från Eurocontrol i Holland.
Trodde inte Eurocontrol styrde över UK's luftrum. Luftvägarna in till England från norden borde ju inte bli fulla så fort? Jag talade om NATS förresten.
Tveksam till att några holländare sitter och bestämmer start och landningar på LHR, dock har jag ju inte koll på hur det fungerar på vägen dit även om jag knappast tror det är luften innan London som är problemet.
LHR operer jo på 98% kapasitet, det er jo derfor f. eks BA kansellerer flighter dagen før det er meldt dårlig vær. Det er bedre å planlegge dette på forskudd enn å kansellere på selve dagen. Nå har jeg ingen tall, men regner ikke med at ARN operer på 98%.Men det är ju så det fungerar över hela världen. Det är inget specifikt för London. Trafikflödet inom Europa styrs från Eurocontrol i Holland.