Senaste nytt

Få 2020 Coop-poäng gratis (20/1-2/2 2020)

Fast brukar inte röstköp handla om att man betalar någon för att rösta på ett visst sätt. Här handlar det ju enbart om åtgärder för att öka valdeltagandet. Ett högt valdeltagande brukar väl anses förenligt med en väl fungerande demokrati! :) Så kamrater; Gå och rösta! :cool:
Jag tycker allt att det var lite skumt att en av kandidaterna var förvald, det rimmar ju lite illa med ”rättvisa val”...
Hur många klickar bara ”vidare” för att få sina poäng?

Jag tycker allt att det var lite skumt att en av kandidaterna var förvald, det rimmar ju lite illa med ”rättvisa val”... Hur många klickar bara ”vidare” för att få sina poäng?
Kan hålla med men det är ju så det brukar fungera i "föreningslivet" med "valberedningens förslag". Valberedning, den mest impopulära posten med den största makten...

Kan hålla med men det är ju så det brukar fungera i "föreningslivet" med "valberedningens förslag". Valberedning, den mest impopulära posten med den största makten...
Jo, förstås. Fast det är skillnad på att presentera valberedningens förslag och alternativa kandidater jämfört med att lämna ut en röstsedel med valberedningens kandidat förkryssad och säga att vill du rösta på någon av de andra så kan du hämta en valsedel ”där borta”. Kanske inte en perfekt analogi, men men. Nu glider jag nog bort lite väl OT känner jag

Toppen