Senaste nytt

Crypto.com debit card

Status
Stängd för vidare inlägg.

molntankar

Medlem
Jag har under en tid varit användare av Crypto.com appen, för att köpa och sälja cryptovalutor.

Anledningen till att jag från början skaffade appen var för att jag intresserade mig för deras debit-kort.
Läs mer här: MCO Visa Card | 5% Card Spend Reward | Crypto.com

De har 5 nivåer av kort.
Alla kort är gratis*,
*men för att få korten måste man tillåta att crypto.com håller/låser 50 - 50 000 MCO under 6 månader.
Idag - 2020-01-20 - är 1 MCO värd cirka 50 SEK, så det betyder att man måste låta dem hålla mellan (cirka) 2500 - 2 500 000 SEK, beroende på vilket kort man är intresserad av.

Fördelar med korten (beroende på kort):
  • Kort i metall
  • 1% - 5% cash back (MCO rewards)
  • Gratis Spotify premium (man får tillbaka upp till motsvarande 9,99 USD på kortet om man använder det för Spotify)
  • Gratis Netflix prenumeration (man får tillbaka upp till motsvarande 12,99 USD på kortet om man använder det för netflix)
  • 10% Expedia kredit (upp till motsvarande 50 USD)
  • 10% Airbnb kredit (upp till motsvarande 100 USD)
  • Gratis uttag i uttagsautomater världen över
  • Inget valutaväxlingspåslag
  • LoungeKey™ Airport Lounge tillgång (+ 1 gäst)
Jag har markerat det som är extra intressant för BC, och vill passa på att understryka: fördelarna man får med kortet beror på vilket kort man väljer.

Hur som helst, anledningen till att jag skriver om detta just idag är att det är just idag som Crypto.com kom ut med nyheten att även vi som bor i Europa har möjlighet att få de här korten -- fram tills idag har detta inte varit möjligt. Se nedan:

Screenshot_20200121-111437__01.jpg

Jag har därför ansökt om ett av deras kort, och skickat in "proof of address". Vi får se hur detta går, men jag tänkte att det kunde vara någon här på BC som skulle intressera sig för detta.

Skaffa appen och kortet
Appen finns tillgänglig för både Android- och Apple användare.
Officiell webbsida: Cryptocurrency in Every Wallet™ | Best Place To Buy Sell Store Crypto | Crypto.com

Möjlighet till inbjudan
Om man sedan tidigare är användare av appen kan man bjuda in sina vänner, och då får både den som bjuder in - och den inbjudna - 50 USD insatt på appen.
Kravet är att den som blir inbjuden minst skaffar VISA-kortet som kräver att man låser minst 50 MCO (cirka 2500 SEK) under 6 månader hos Crypto.com.

Slutligen vill jag vara tydlig med: jag har ännu inte testat det här kortet, eftersom att kortet inte funnits tillgängligt i Europa tidigare, därav kan jag inte ännu svara på hur bra kortet fungerar i verkligheten.

Edit:
Tillägg av reklamfilm

Last edited:
10% Airbnb kredit (upp till motsvarande 100 USD)

Tack för uppdatering!

Intressant med 10% på AirBnB som annars är knepigt att få nån kickback/rabatt på (förutom referrals), men det gäller visst bara den fä högsta nivån. Som kräver at 50k MCO stakas. Ugh. Nästan $250k med dagens värde på MCO. Över en miljon dollar vid ATH ;-)

Men 50 MCO stakat ser ut att ge gratis Spotify än så länge om jag läser rätt? Plus 2% cashback betalat i MCO.

Frågan är hur det blir med f/x. Det är lätt att dom 2% försvinner i dåliga växelkurser?

Men 50 MCO stakat ser ut att ge gratis Spotify än så länge om jag läser rätt? Plus 2% cashback betalat i MCO.?

Ja precis! Skulle vara intressant att se hur detta fungerar, med Spotify. Jag gissar att om man kopplar det här kortet till Spotify så får man pengar tillbaka (motsvarande 9,99 USD) varje månad som Spotify drar en betalning. Det här borde ju fler kort locka med! :)

Personligen tycker jag att 500 MCO kortet är mest intressant om man väger in vad man får och hur mycket pengar man måste ligga ute med.

Man måste ligga ute med knappt 25 000 SEK i 6 månader, och får ett kort med:

• 3% cash-back (MCO)
  • Gratis Spotify premium
  • Gratis Netflix prenumeration
  • LoungeKey™ (en person)
  • 800 USD uttag från ATM världen över utan påslag
  • 10 000 USD användning av kortet världen över utan påslag
Ganska bra grejer ändå. Vill understryka att det inte kostar 500 MCO, utan att det är pengar man får tillbaka efter 6 månader -- dock finns självklart en risk att de tappat värde (eller en möjlighet att de stigit i värde).

Fast för att behålla kickback/Spotify/Netflix måste man väl fortsätta med att låna ut 25 000 SEK?

Min uppfattning är att när du har fått kortet gäller fördelarna för kortet, oavsett om du plockar ut dina pengar eller ej. Och att det bara krävs att man lånar ut pengarna i 6 månader.

Crypto.com skrev:
"Stake" or "Staking" means the holding of the MCO in your wallet for an agreed period of time.

Edit:
Jag får göra en pudel. Fördelarna tycks enligt sidan förändras om man plockar ut pengarna, ja.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen