Därför att det inte är en ”hyrbilsförsäkring” i sig självt utan endast ett moment under reseförsäkringen som ingår i kortet. Därför gäller de olika momenten endast när man som försäkrad befinner sig på resa.Nyfiken fråga: Varför begränsa det så?
Därför att det inte är en ”hyrbilsförsäkring” i sig självt utan endast ett moment under reseförsäkringen som ingår i kortet. Därför gäller de olika momenten endast när man som försäkrad befinner sig på resa.Nyfiken fråga: Varför begränsa det så?
Jag tror svaret är så enkelt som: Det är en reseförsäkring inte en "vardagsförsäkring"
Därför att det inte är en ”hyrbilsförsäkring” i sig självt utan endast ett moment under reseförsäkringen som ingår i kortet. Därför gäller de olika momenten endast när man som försäkrad befinner sig på resa.
Amex gör väl rätt mycket för att man ska byta bort från betalkorten. Så utan att veta så låter det inte så troligtJag trodde att Elite Betalkort (3757) också skulle få Hyrbilsförsäkring eller har jag missat något?
SAS Amex Elite betalkort | Reseförsäkring | Kundservice | Amex SE
Vore ärligare att bara ta bort produkten än att låta den dö sotdöden på detta sätt kan jag tycka.Amex gör väl rätt mycket för att man ska byta bort från betalkorten.
Någon som kan klura ut om den inkluderade hyrbilsförsäkring täcker i detta fall:
Jag är f.n skriven på en adress i Malmö men jobbar i Stockholm. Nu till helgen tänker jag flyga till Malmö/Sturup och hyra en bil för att sen återvända till Stockholm med flyg på söndagen.
Jag tolkar texten som att om det ingår en flygresa så har man täckning oavsett övriga förhållanden. Men det skulle säkert också gå att tolka texten som att flygresan oavsett måste gå till en annan ort än där man är skriven.
Både och. Jag är i Stockholm alla vardagar och flytter också dit inom kort tid. Så jag är mest i Stockholm men det är korrekt att jag f.n är skriven i Malmö.Uppfattar det som att du både är skriven och bosatt i Malmö. I så fall är du väl inte på resa när du är i Malmö utan när du är i Stockholm?
Då är ju det din hemort. Att du, av vilka skäl som helst, råkar befinna dig på annat ställe och sedan flyger - till din hemort - förändrar ingenting. Det är fortfarande din hemort, det lär bli otroligt svårt att försöka sälja in att du skulle vara ”på resa” i den stad där du bor. Det hade jag aldrig ens försökt!det är korrekt att jag f.n är skriven i Malmö.