Double Trouble
Medlem
Baserat på vad då?
Baserat på mina tidigare hyror utan president-status, som jag tydligt skrev.
Baserat på vad då?
Baserat på mina tidigare hyror utan president-status, som jag tydligt skrev.
Att de inte har koll på status upplever jag också. Spelar dock ingen roll, vi blir alltid uppgraderade ändå i Norrköping. Brukar boka stor billigare bil, som åtminstone till förra sommaren på denna station var Renault talisman, och sedan ringa några dagar före och meddela att vi prioriterar lastutrymme och vill undvika XC60 (som vi fick första gången). Har fått en V90 varje gång. Tveksamt om de ens har några talismaner.Blev President's circle i Augusti och har sedan dess hyrt 9-10 gånger med Hertz i Stockholm city & Nacka. Har inte blivit uppgraderad en enda gång på dessa hyror! Visst, jag har bokat billiga bilar (ibland mystery vehicle) men aldrig ens fått en v40. Vet att det finstilta säger att jag inte har rätt till någon uppgradering förutom på Arlanda och Landvetter, men det förvånar mig ändå lite eftersom jag fått fina uppgraderingar av Hertz tidigare utan någon som helst status (bara gold plus medlem). Trodde ändå dom var lite schyssta med sånt!
När jag nu senast hyrde på Stockholm centralstation frågade lite kring detta och då sa han som jobbade där mer eller mindre rakt ut att det är poänglöst att vara gold plus reward-medlem i Sverige så länge man inte hyr på någon av de två "gold-stationerna" Arlanda och Landvetter. Han sa också att dom oftast inte ens kollar var kunderna har för status på "vanliga" hertz-stationer som t.ex. Stockholm centralstation.
Kommer nog gå tillbaks till Avis igen eller försöka statusmatcha till Sixt. Hertz i Sverige är så himla sämst
Tror jag skrev det tidigare, med mina priser så är Talisman mitt val. Hittills så har jag aldrig fått en dylik, så jag tror inte heller de har den. Men det betyder alltid uppgradering, och Talismanen är bara lite dyrare än V40 för mig. Och det slutar med större Volvo.Tveksamt om de ens har några talismaner.
Biluppgifters uppgifter är inte i realtid. Slå på Transportstyrelsen.Kul Hertz!! Hämtade en split ny XC60 på Arlanda idag. Googlade regnr och det står att den är avställd!
Ursäkta men fan va oseriöst!Kul Hertz!! Hämtade en split ny XC60 på Arlanda idag. Googlade regnr och det står att den är avställd!
Ja, verkligen. Har inte direkt haft tur denna gång.. Allt började med att denna hyra är bokad på upp till 5k poäng hos eurobonus. Bokat en V40 det senaste 8 veckorna varje fredag. När jag var i kontakt med kundtjänst ang saknade poäng och en del som de gett för lite för, visade det sig att mitt President club inte var aktiverat i Sverige. Har varit irriterad var enda gång då jag inte blivit erbjuden uppgraderingar och fått tjata mig till dem och det som utlovas vid PC nivå. Nu skulle det va aktiverat inför denna hyra men när jag kom tll Hertz Arlanda så var en V40 reserverad för mig. Fick tillslut en uppgradering, en full utrustad S90 fick jag. 15min senare när jag skrapat alla rutor och värmt bilen upptäcker jag att den inte alls är fullutrustat, så jag återvänder till disken och får då den XC60 som bara gått 2mil som senare visade sig vara avställd.Ursäkta men fan va oseriöst!![]()
Imorse så körde Hertz Arlanda ut en XC90 D5 AWD till mig och körde hem XC60n.
.