Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

JochenS

Medlem
Folk får göra som de vill - jag tycker det är komplett vansinne med tanke på hur mycket jag kunde använda de pengarna till på mina flygresor som inte bundit mig till ett flygbolag och som gett samma grejer jag eftersträvar med kortet (uppgraderingar, loungeaccess, läsk ombord). Men jag har säkert fel, det är ett uppenbarligen ett ypperligt program som lockar folk att lägga pengar på att uppnå status utan att ens ha det resandebehovet så man kan dra nytta av det, och där de dessutom lyckas få folk att lägga stora pengar på resor de måste göra eller vill göra för att det är kul. Men som sagt, var och en för spendera pengarna på det de vill och jag hoppa OP tycker det var värt det.

Jag skulle aldrig satsa på att nå Lifetime om jag varit så långt ifrån det. Inte bara för pengarna utan för risken att förmånerna devalveras. SAS kan försvinna eller bli uppköpta, EuroBonus guld kanske tappar Star Alliance Gold-stämpeln i framtiden. Och så reser jag för mitt eget stora nöjes skull och för jobbet. Inte för att jag tycker det är så himla kul att lägga pengarna i fickorna på flygbolagen. Jag bestämmer över mitt flygresande, inte lojalitetskortet.
Är inte charmen med det här forumet att det ur något perspektiv inte finns en vettig människa här, bara olika nivåer på galenskap? Skulle tro att det är få ställen på nätet man kan leva ut och rapportera om 8 flighter tor Malmö-Stockholm på en dag och få uppmuntrande kommentarer. Det tycker jag är jäkligt kul med den här gemenskapen!
 

Gnopps

Medlem
Kul att läsa att det finns fler segmentgalningar här, tack @Skogi för rapporten!

Jag ska snart själv iväg på en segment-run snart öven en helg. Hade först tänkt åka F&F i plus till USA men så här blev det billigare och kräver inga semesterdagar.

upload_2020-1-10_9-58-8.png
 

Attachments

  • 2020-01-10_9-53-00.jpg
    2020-01-10_9-53-00.jpg
    80,9 KB · Visningar: 301

Hachans

Medlem
Är inte charmen med det här forumet att det ur något perspektiv inte finns en vettig människa här, bara olika nivåer på galenskap? Skulle tro att det är få ställen på nätet man kan leva ut och rapportera om 8 flighter tor Malmö-Stockholm på en dag och få uppmuntrande kommentarer. Det tycker jag är jäkligt kul med den här gemenskapen!

Självklart, men det är ekokammare där alla har samma uppfattning heller. Det finns en bredd bland skribenterna. Och lägger man ut något så är man nog beredd på att folk tycker saker om det också, och inte enbart står och hejar på i alla lägen. Annars är det ju helt meningslöst, om någon aldrig någonsin utmanar ens tankegångar.
 

McFace

Medlem
Folk får göra som de vill - jag tycker det är komplett vansinne med tanke på hur mycket jag kunde använda de pengarna till på mina flygresor som inte bundit mig till ett flygbolag och som gett samma grejer jag eftersträvar med kortet (uppgraderingar, loungeaccess, läsk ombord). Men jag har säkert fel, det är ett uppenbarligen ett ypperligt program som lockar folk att lägga pengar på att uppnå status utan att ens ha det resandebehovet så man kan dra nytta av det, och där de dessutom lyckas få folk att lägga stora pengar på resor de måste göra eller vill göra för att det är kul. Men som sagt, var och en för spendera pengarna på det de vill och jag hoppa OP tycker det var värt det.

Jag skulle aldrig satsa på att nå Lifetime om jag varit så långt ifrån det. Inte bara för pengarna utan för risken att förmånerna devalveras. SAS kan försvinna eller bli uppköpta, EuroBonus guld kanske tappar Star Alliance Gold-stämpeln i framtiden. Och så reser jag för mitt eget stora nöjes skull och för jobbet. Inte för att jag tycker det är så himla kul att lägga pengarna i fickorna på flygbolagen. Jag bestämmer över mitt flygresande, inte lojalitetskortet.

Hysteriskt rolig tråd. Du låter som en suckande gammal gumma.

Projektet låter ju riktigt kul och även om jag själv aldrig skulle orka så kan jag bara applådera tilltaget. Första personen som föreslog att vi skulle resa till månen fick säkert också några undrande tillmälen men det är den här attityden som för mänskligheten framåt.

Kortfattat: Fråga inte, "varför?" Fråga istället, "varför inte?"
 

Delayed

Medlem
Jag ska snart själv iväg på en segment-run snart öven en helg.
Jag är inte ute efter någon "klimatdebatt" eller liknande men kan dock inte låta bli att småle (asgarva) när jag jämför inläggets två budskap. Huvudbudskapet ovan om "segment-run" och "fotnotsbudskapet" nedan. :p:D:eek: Bara på Businessclass.se.

"Tyvärr måste vi inse hur vårt flygande påverkar klimatet. Så minska eller köp kompensation!"
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Jag är inte ute efter någon "klimatdebatt" eller liknande men kan dock inte låta bli att småle (asgarva) när jag jämför inläggets två budskap. Huvudbudskapet ovan om "segment-run" och "fonotsbudskapet" nedan. :p:D:eek: Bara på Businessclass.se.

"Tyvärr måste vi inse hur vårt flygande påverkar klimatet. Så minska eller köp kompensation!"
Jepp, låt oss undvika byta trådens ämne och nöja oss med att säga att du har helt rätt. Jag har en intern konflikt mellan hjärta och hjärna här och min avvänjning tar tid även om en hel del steg tagits redan :)
 

Skogi

Medlem
Kul att läsa att det finns fler segmentgalningar här, tack @Skogi för rapporten!

Jag ska snart själv iväg på en segment-run snart öven en helg. Hade först tänkt åka F&F i plus till USA men så här blev det billigare och kräver inga semesterdagar.

"Härligt" att veta att jag inte är den enda som totalt tappat det. Grymt imponerad av ditt upplägg.
 
Toppen