Senaste nytt

First Sydney, slutet på december 2020. Amex 2-4-1

Tack!
Har nu fått till en bokning dit. Inte optimal
men hoppas man kan hitta något bättre annars har jag iallafall en sträcka i First.

CPH-VIE Business Austrian Airlines
17:40-19:25
VIE-AMS Business Austrian Airlines
20:15-22:15
AMS-SIN First Singapore Airlines
10:25 +1dag-05:55 +1dag
SIN-SYD Business Singapore Airlines
10:30-21:20
50 min i Wien tills planet går till Amsterdam så den känns tight men har inte varit där innan. Tror du det är lugnt? 12h 10 min väntetid i Amsterdam från 22:15 tills 10:25 nästa dag.

Sen vad jag kunde hitta så skulle man ha tillgång till The Private Room i SIN?

Grattis till en riktigt fin bokning! Är utresan fortfarande 26 dec? Jag trodde inte Singapore Airlines släppte sina awards förrän 350 dagar innan.

Är allt i tid är det lugnt, ni klarar det nog med 30 minuter försening också.
Det är en helt ok bokning enligt mig, ni har access till private room också då ni ankommer i Singapore First.

Då flighten från Amsterdam går 1025 så har ni möjlighet att hinna dit med connection samma morgon utifall att allt skiter sig på kvällen innan. I dagsläget skulle jag säga att den resan är helt optimal, går inte fått till mycket bättre.
När night bokar hemresan har eventuellt sas släppt sina platser och ni kan få till dirrktflight till Amsterdam.

Tack för alla svar Palmen det har varit till stor hjälp, Väldigt tacksamt när här finns så kunnigt folk som kan hjälpa en. Nu ska jag göra som du sa och kolla lite hur det ser ut. Försöka ta reda på ifall det skiljer något på Business direkt efter first på flygningen mellan SIN-SYD jag hamnade inte direkt efter first men alla platser är ledig där jag hamnade från rad 12. Ska se vilken som är bäst och välja den tänkte jag, något förslag? I First från AMS tog jag 1A.

Grattis till en riktigt fin bokning! Är utresan fortfarande 26 dec? Jag trodde inte Singapore Airlines släppte sina awards förrän 350 dagar innan.

Tack det känns väldigt roligt.
Jag fick ta den 21 dec från CPH hade gärna firat jul här hemma men om det inte dyker upp något får det bli denna resan. First får gå före.

Det va lite strul med bokningen, Ringde in och då såg dom endast LHR-SIN F så bokade först den och då hade jag inte SIN-SYD. Avslutade samtalet och Kollade på SAS hemsida där man bokar awards då fanns det en massa Business SIN-SYD så ringde igen men hon såg inget då heller. Det tog en väldig tid, bokade resan själv så hon såg att där fanns fult av resor, 8 st i Business på det planet jag ville med inget i First. Så när hon skulle lägga till SIN-SYD tog hon bort bokningen och då försvann min First från LHR som tur va så gav hon inte upp utan hittade First från AMS. Kl va närmare 18:00 när vi va klara. Kötid 4,5h totalt idag, plus tiden jag pratade med dem.
Nu väntar jag bara på att biljetterna ska släppas för hemresan.

Tack för alla svar Palmen det har varit till stor hjälp, Väldigt tacksamt när här finns så kunnigt folk som kan hjälpa en. Nu ska jag göra som du sa och kolla lite hur det ser ut. Försöka ta reda på ifall det skiljer något på Business direkt efter first på flygningen mellan SIN-SYD jag hamnade inte direkt efter first men alla platser är ledig där jag hamnade från rad 12. Ska se vilken som är bäst och välja den tänkte jag, något förslag? I First från AMS tog jag 1A.

Jag ska också flyga first från Amsterdam till Singapore några dagar innan :) Dom har endast 1 rad för First på den flighten :) Endast 4 säten.

Jag ska också flyga first från Amsterdam till Singapore några dagar innan :) Dom har endast 1 rad för First på den flighten :) Endast 4 säten.

Roligt Grattis till din bokning. Då får du skriva om du har några tips efter du flugit. Vilket säte valde du? Jag funderar på om jag ska byta till 1F Skulle ju va typiskt om där kommer någon med spädbarn. Inte så stor chans kanske men vill ju inte nedgraderas ifall övriga 3 är upptaget om det nu är så det funkar.

Jag funderar på om jag ska byta till 1F Skulle ju va typiskt om där kommer någon med spädbarn. Inte så stor chans kanske men vill ju inte nedgraderas ifall övriga 3 är upptaget om det nu är så det funkar.

Nog för att det kan hända att det överbokas även i first men det tror jag inte att du behöver oroa dig för att bli nedgraderad bara för att det kommer någon med spädbarn. Möjligen flyttad om det nu är 1F som är spädbarnsplatsen. På min tur om några timmar med 777ER är det dock A som är spädbarnsplats.

EDC89ABB-EAB6-4013-AD57-C1C80DB7AD28.jpeg

Nog för att det kan hända att det överbokas även i first men det tror jag inte att du behöver oroa dig för att bli nedgraderad bara för att det kommer någon med spädbarn. Möjligen flyttad om det nu är 1F som är spädbarnsplatsen. På min tur om några timmar med 777ER är det dock A som är spädbarnsplats.

Visa bifogad bild 102844
Det stämmer 1A som jag bokat är spädbarnsplats, Det låter bra vill ju gärna ha en utav fönsterplatserna. Vilken plats bokade du, hur ser det ut är det fullt i First?

Det stämmer 1A som jag bokat är spädbarnsplats, Det låter bra vill ju gärna ha en utav fönsterplatserna. Vilken plats bokade du, hur ser det ut är det fullt i First?
Jag ser att du funderar på att flytta till F och inte hade valt den redan. Jag läste fel.

Då vi är två som flyger har vi valt mittenplatserna. Men om jag flugit själv hade jag utan tvekan valt någon fönsterplats.

Det går inte att välja någon annan plats nu när vi checkar in så förmodligen är det fullt.

Finns en bra tråd med massa info om sittplatser i Business
https://www.businessclass.se/forum/threads/bästa-platser-i-singapore-airlines-business.97889/

Jag ser att du funderar på att flytta till F och inte hade valt den redan. Jag läste fel.

Då vi är två som flyger har vi valt mittenplatserna. Men om jag flugit själv hade jag utan tvekan valt någon fönsterplats.

Det går inte att välja någon annan plats nu när vi checkar in så förmodligen är det fullt.

Då är jag med. Förståligt att välja dem platserna när man reser 2. Hur va flighten?

Toppen