Har för mig jag hört den endast kommer att vara på A350... Möjligen jag hört fel.Någon sett något citat på insidan av motorn mot flygplanskroppen? Inte haft turen att fått flyga med någon nymålat plan ännu![]()
Då hade han nog lite fel, tror jag, även om skillnaden är mycket liten.Jag flög med SE-ROX igår och Kapten ropade med stor stolthet ut att vi nu flög med det just nu nyaste planet i SAS ägo, endast 13 dagar gammalt. Satt på 2C så jag såg inget av motorn men planet var onekligen väldigt fräscht och fint!
Fast ROX började flyga i linjenätet en dag tidigare än ROY.Då hade han nog lite fel, tror jag, även om skillnaden är mycket liten.
SE-ROX levererades 17/12.
SE-ROY levererades 18/12.
SE-ROI levererades 19/12.
Dock är det ROX som har högst MSN, så det kanske var det han syftade på.
Själv åkte jag SE-ROY idag. Satt också på 2C, med samma resultat angående att läsa på motor![]()
Undrar när man får se A330 i den nyaTroligtvis första CRJ900 i SAS nya livery!
ES-ACG | Bombardier CRJ-900LR | Scandinavian Airlines (SAS) | Rainer Spoddig | JetPhotos
Såg den imorse på Kastrup. Den är stilig i sin nya skrud.Troligtvis första CRJ900 i SAS nya livery!
ES-ACG | Bombardier CRJ-900LR | Scandinavian Airlines (SAS) | Rainer Spoddig | JetPhotos
Det var värst, trodde dom skulle ha gamla målningen tills dom försvinner. Men fint!Första Boeing 737-700 har kommit tillbaka från måleriverkstan!
B737-76N SE-RJX SAS new colours | SAS B737-76N SE-RJX was ro… | Flickr