Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

Var på Nya Carnegiebryggeriet i Stockholm den 13 Dec. Måste ha varit samma dag då jag anslöt mitt EB MC Premium. Visste inte alls att jag skulle få poäng, men för några dagar sedan (men ändå ungefär 2 veckor efter köp) kom det ett meddelande att mina poäng hade reggats. Nu står dem som "på väg". Ganska trevligt det här att det blir någon slags passiv intjäning (orkar själv inte hålla koll på vilka ställen som ger poäng med tanke på att det nog oftast handla om små belopp).

Last edited:
Är det någon som registrerat sitt kort och lyckats som kan bekräfta vart ni lagt in kortet/hur ni gjorde?

Är osäker på om jag gjort rätt.

Är det någon som registrerat sitt kort och lyckats som kan bekräfta vart ni lagt in kortet/hur ni gjorde?

Gå till SAS EuroBonus Member Portal och välj Logga in längst upp till höger.

Du kommer då till en sida där det första man ser är "Hantera dina kopplade kort". Där ser du vilka kort som är kopplade, och en knapp för Lägg till kort.

Nedanför ser du "Eurobonus poäng (sic) intjänade genom shopping".

Om du väljer att lägga till ett kort, får du ange kortnumret, sedan godkänna lite villkor och behandling. I vissa fall (SEB-kort från vad jag sett) måste man dessutom godkänna bankspecifika villkor.

Edit: Ständigt tvåa på bollen ;-)

Upptäckte att det var 13 EB poäng på väg, kunde inte förstå vad de kommer ifrån, gick in och kollade de kommer från Bread and Table på Birger Jarlsgatan Bageriet heter även Brunkebergs Bageriet, tänk att få 13 EB poäng för 2 frukost frallor för 26kr.
Om jag köper 2 frukost frallor i 150 dagar så kostar det mig 3900kr och ger mig 1950 EB poäng, inte så illa om man tänker på att en Europa affärsklass biljett i Bokningsklass P till BCN med LH/LX ger bara några hundra poäng mer.

Nu tänker några han borde inte äta frallor, men vem sa att jag skall äta dem!

Upptäckte att det var 13 EB poäng på väg, kunde inte förstå vad de kommer ifrån, gick in och kollade de kommer från Bread and Table på Birger Jarlsgatan Bageriet heter även Brunkebergs Bageriet, tänk att få 13 EB poäng för 2 frukost frallor för 26kr.
Om jag köper 2 frukost frallor i 150 dagar så kostar det mig 3900kr och ger mig 1950 EB poäng, inte så illa om man tänker på att en Europa affärsklass biljett i Bokningsklass P till BCN med LH/LX ger bara några hundra poäng mer.

Nu tänker några han borde inte äta frallor, men vem sa att jag skall äta dem!
Du kan alltid mata duvorna med dom. ;)

Perfekt! Nu vet jag vart man ska köpa fikabrödet till jobbet och ngn tårta vid tillfälle.

Jag har reggat alla mina kort. Åt på stadshuskällaren. Betalade med amex. Inga poäng. Försöker efterregga. Blir nekad för att jag inte har kassakvitto kvar. Det funkar inte med uttag från konto. Dåligt!!

När man ser möjligheten till intjäning av poäng så blir jag för första gången i livet avundsjuk på en stockholmare:p

Gjort ett köp på Rituals men inga inkomna poäng där än...

Jag har också ett Rituals köpt med Amex, och inga poäng som syns denna sidan solen..... Blir till att efterregistrera som vanligt. Hoppas det börjar funka någon gång snart...

Toppen