Senaste nytt

Singapore Airlines - Lounge access Arlanda

Är det access till Gulddelen som gäller eller är det den tråkigare Plussidan som man blir förpassad till när man flyger med Singapore Airlines Business från Arlanda?

Eftersom huvudentrén är densamma för båda loungerna blir jag osäker när det står SAS Gold Lounge på SIA:s hemsida.

8E4D0CFF-3FC5-468F-99FB-8C60A5223D1F.jpeg
 

jsn

Medlem
Har du ett guldkort hos någon partner i alliansen. och har lagt in detta guldkort i bokningen, så har du tillgång till Guld-loungen.
Har du ingen status men reser på en businessbiljett har du tillgång till business-loungen.
 
Har du ett guldkort hos någon partner i alliansen. och har lagt in detta guldkort i bokningen, så har du tillgång till Guld-loungen.
Har du ingen status men reser på en businessbiljett har du tillgång till business-loungen.
Nix, ingen status. Då är det som jag misstänker. Lite missvisande info på SIAs hemsida när det uttryckligen står Gold lounge. Jaja, vi överlever nog. Blir inget långt besök.

tack för hjälp!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Ta med dej en kopia på utskriften och försök komma in. Borde inte gå, men försöka duger. Konstigt att SIA skriver detta på sin hemsida. När jag åkte First från CPH skrev dom inget om att man hade tillgång till Goldloungen och upplyste inte heller om det vid incheckningen i CPH. Det var tack vare att jag fick veta det av @Agö här på forumet att man hade tillgång till Goldloungen. Det var dock inlagt på boardingkortet så det var bara att passera spärrarna till Goldloungen.
 
Ta med dej en kopia på utskriften och försök komma in. Borde inte gå, men försöka duger. Konstigt att SIA skriver detta på sin hemsida. När jag åkte First från CPH skrev dom inget om att man hade tillgång till Goldloungen och upplyste inte heller om det vid incheckningen i CPH. Det var tack vare att jag fick veta det av @Agö här på forumet att man hade tillgång till Goldloungen. Det var dock inlagt på boardingkortet så det var bara att passera spärrarna till Goldloungen.
På mina boardingkort stod det "you are invited to the SAS lounge" och de sa även de vid incheckning. Dock sades det inget om vilken del av loungen.
 
Ta med dej en kopia på utskriften och försök komma in. Borde inte gå, men försöka duger. Konstigt att SIA skriver detta på sin hemsida. När jag åkte First från CPH skrev dom inget om att man hade tillgång till Goldloungen och upplyste inte heller om det vid incheckningen i CPH. Det var tack vare att jag fick veta det av @Agö här på forumet att man hade tillgång till Goldloungen. Det var dock inlagt på boardingkortet så det var bara att passera spärrarna till Goldloungen.
Tack för tipset! Kanske visar informationen vid diskarna i loungen, mest för deras info. Har förståelse för att det kan bli fel i informationen och det ju inte SAS fel kanske att det står som det gör på SIA:s sajt (även om källan borde komma från SAS själva).

Sen hittar jag förvisso en del klipp på Youtube där business resenärer är i guldloungen innan boarding, men det kan ju mycket väl vara tack vare status. Imorgon får jag svaret och då skriver jag resultatet här :)
 

henke12

Medlem
Tack för tipset! Kanske visar informationen vid diskarna i loungen, mest för deras info. Har förståelse för att det kan bli fel i informationen och det ju inte SAS fel kanske att det står som det gör på SIA:s sajt (även om källan borde komma från SAS själva).

Sen hittar jag förvisso en del klipp på Youtube där business resenärer är i guldloungen innan boarding, men det kan ju mycket väl vara tack vare status. Imorgon får jag svaret och då skriver jag resultatet här :)

Bra bra! Ser fram emot rapport,

Men annars bör du väl inte bli alltför besviken i SAS Plus/Businesslounge?
Det enda som skiljer är väl starksprit och den är väl ändå inte ens framtagen i SAS Guld så tidigt?
(om du nu flyger SQ 9.45...)

Summa summarum är det samma utbud!? (minus lekrum)
 

palmen

Moderator
Bra bra! Ser fram emot rapport,

Men annars bör du väl inte bli alltför besviken i SAS Plus/Businesslounge?
Det enda som skiljer är väl starksprit och den är väl ändå inte ens framtagen i SAS Guld så tidigt?
(om du nu flyger SQ 9.45...)

Summa summarum är det samma utbud!? (minus lekrum)
Vin och öl på flaska istället för på tapp skiljer också. Annars är det väl mer eller mindre same same
 
Bra bra! Ser fram emot rapport,

Men annars bör du väl inte bli alltför besviken i SAS Plus/Businesslounge?
Det enda som skiljer är väl starksprit och den är väl ändå inte ens framtagen i SAS Guld så tidigt?
(om du nu flyger SQ 9.45...)

Summa summarum är det samma utbud!? (minus lekrum)
Yes, SQ 9:45. Tänkte inte på alkoholutbudet, det löser vi på flighten :) har dock alltid gillat gulddelen bättre tack vare utsikten :) om 12h har vi svaret.
 
Toppen