Senaste nytt

Uppgradera med miles, varför så dyrt baspris?

Notera att det gäller inte revenue bokningar, endast poäng.
Problemet ligger i att systemet inte fixar att uppgradera en PNR med connections online. Har du ARN-LHR och vill uppgradera till CE, eller LHR-CPT och vill uppgradera så funkar det online om plats finns.

Alla har vi väl olika uppfattningar om service. Det vore suveränt om det fanns ett Svenskt/Europeiskt guld nummer att ringa 24h.
Dom vill väl differentiera eftersom GGL har 24h service. Visst är det inte bra, men uselt tycket jag är väl starkt, varför min reaktion.

Visst är det bra? ;) För mig som har en "hobby" att ringa med frågor mitt i natten kundtjänstens öppettider är en viktig argument vid val av bolag att ha med. Jag trodde att även i Sverige BAEC hade öppet 7 dagar i veckan:

Ja men bara för for changes to flights and hotels Mon-Sun 0830-2100 hours
På samma sida står det Mon-Fri 0900-1700 hours dvs. alla andra ärenden

Executive Club - Contact Executive Club - British Airways

. Det vore suveränt om det fanns ett Svenskt/Europeiskt guld nummer att ringa 24h.
.

Behövs inte, räcker med att man får tillåtelse att ringa det Brittiska

Notera att det gäller inte revenue bokningar, endast poäng.
Problemet ligger i att systemet inte fixar att uppgradera en PNR med connections online. Har du ARN-LHR och vill uppgradera till CE, eller LHR-CPT och vill uppgradera så funkar det online om plats finns.

Alla har vi väl olika uppfattningar om service. Det vore suveränt om det fanns ett Svenskt/Europeiskt guld nummer att ringa 24h.
Dom vill väl differentiera eftersom GGL har 24h service. Visst är det inte bra, men uselt tycket jag är väl starkt, varför min reaktion.

Håller med om att uselt var lite starkt - finns andra saker som är betydligt färre än detta (inte BAEC specifikt) som ord som uselt borde sparas för. Vad som däremot är riktigt tråkigt att är stolen är borta nu :(

Tack för infon om PNR med connections inte går att uppgradera online - då slipper jag gå in och kolla så ofta

Ha inte orealistiska förväntningar bara. Har två BA i F och dom var bra. Men jämför jag sedan med Cathay F kommer det lite andra perspektiv på upplevelsen. Men First är alltid First:cool:

Hittade en uppgradering med Avios på sträckan LHR-EWR som jag ska flyga i december igår (söndag). Kunde ej boka uppgradering on-line, utan ringde UK-numret, då det svenska(tyska) call centret var stängt. Efter ca 10 minuters väntan fick jag tala med mycket trevlig agent, som bokade uppgraderingen och fixade platsreservationen, samt uppmanade mig att ringa det svenska numret idag för att bekräfta uppgraderingen.
Ändringen syntes direkt i MMB (Manage My Booking). Idag ringde jag det svenska numret och talade med en ännu en tillmötesgående agent, som bekräftade uppgraderingen och drog Avios från kontot. Enligt denna agent beror den konstiga regeln att call-center utanför UK inte får ändra Aviosbokningar på att det tidigare var olika regler i BAEC för olika länder. Nu borde denna begränsning kunna avskaffas ansåg hon.

Slutsats: hittar du en uppgradering eller en ledig stol med Avios under helgen som inte kan ordnas on-line, ring till UK och be dem reservera platsen och bekräfta sedan på det svenska numret. Bra jobbat av BA - även om det formellt är helgstängt i Sverige! :)

Då lyckades du betydligt bättre än jag - testade tre olika agenter innan jag gav upp

Ha inte orealistiska förväntningar bara.
Ska försöka hålla ned förväntningarna - men jag har som sagt bara C att jämföra med

Toppen