Senaste nytt

Letar efter ett bra fäste för mobil till flyg! Tips?

Brandten

Medlem
Skulle behöva något riktigt bra fäste med sugkopp (eller något annat bra) som kan användas för time lapse video när jag flyger.

Får inte vara någon klen arm så telefonen vibrerar för mycket men får inte vara för kort och kraftig heller då man inte brukar kunna vinkla dessa i allt för många olika krångiga vinklar.

Har en Samsung Galaxy S10 och behöver det innan 6 januari.

Budgetvarianten är gaffatejp. På detta sätt kan du dra ned gardinen, vilket tar bort många reflexer. Kan dock vara en idé att förvarna crew innan du tejpar fast elektronik på fönstret.

Budgetvarianten är gaffatejp. På detta sätt kan du dra ned gardinen, vilket tar bort många reflexer. Kan dock vara en idé att förvarna crew innan du tejpar fast elektronik på fönstret.
Iof inte en dum idé. Men som du säger, är det någon i crew som inte tycker det är en bra idé så vill jag ändå ha ett fäste.

Tänker du använda en GoPro? Jag tror du får problem med sugkopp på väggen bredvid fönstret, den brukar vara för rugglig för att du skall få till ett vakuum där. Så antingen får hela kitet (kamera + fästanordning) vara tillräckligt litet för att passa i fönstergluggen, eller så får du ta stöd från armstödet eller ryggstödet, och sedan använda den arm du refererar till. Ev ha ett par gummikuddar där kameran lutar sig mot fönstret.

Tänker du använda en GoPro? Jag tror du får problem med sugkopp på väggen bredvid fönstret, den brukar vara för rugglig för att du skall få till ett vakuum där. Så antingen får hela kitet (kamera + fästanordning) vara tillräckligt litet för att passa i fönstergluggen, eller så får du ta stöd från armstödet eller ryggstödet, och sedan använda den arm du refererar till. Ev ha ett par gummikuddar där kameran lutar sig mot fönstret.
Kommer köra min Samsung Galaxy S10 som har (i mina ögon) en riktigt vass kamera. Tanken är att filma hela ARN-ORD i hyperlapse... x64 = 8 min film ca. Evt x32 så inte takeoff/approach blir 0,3 sekunder av totalen... men vi får se. :)

Toppen