Senaste nytt

Friends&Family within the travel period: Scandinavia and Europe: 1 January–31 May 2020,

Klämde en weekend i London för 1070:- i Go, utan kampanj låg det på drygt 3000:-
Fick även bli en weekend till Berlin i vinter.

Till alla som klaga rpå priserna i kampanjen, de tkan mycket väl vara så att F&F biljetterna var slut på er avgång och att det därmed bokades som en vanlig biljett. Sen finns det som sagt andra kampanjer som har bättre priser ibland, men så kommer det alltid vara. Vi lär nog aldrig se en kampanj som lovar låga priser som aldrig matchas eller är lägre i annan kampanj.

Till alla som klaga rpå priserna i kampanjen, de tkan mycket väl vara så att F&F biljetterna var slut på er avgång och att det därmed bokades som en vanlig biljett. Sen finns det som sagt andra kampanjer som har bättre priser ibland, men så kommer det alltid vara. Vi lär nog aldrig se en kampanj som lovar låga priser som aldrig matchas eller är lägre i annan kampanj.

Så är det såklart! Helt rätt.

Men...efter ha bokat resor runt ett 30-tal olika typer av kampanjer tyckte jag rent generellt att på de datum och samma destinationer som jag normalt bokar så var det i princip dyrare på allt. Och inte så lite heller. Och då kollade jag från första till sista datum under hela perioden, dvs, var inte uppbunden av att åka på vissa datum. MEN, jag kollade nästan bara PLUS, och det kan ju vara så att denna kampanj var mer GO fokuserad. Vet inte om så kan vara fallet.

Jag är inte direkt missnöjd, mer uppmärksam på att denna "kampanj" var den dyraste (upplevd) för destinationer som LHR, PRG, AMS, HKG, ORD i Plus. Och det är första gången jag inte hittar mer än två resor som jag anser vara "värda" att boka. Tidigare har det alltid funnits minst 5-6 stycken. Men, det ska även sägas att jag fick tillgång till länken sent. Så det kan ju vara den stora boven...

Tror du det kommer en FF riktad till "alla" i jul/efter jul?

Så är det såklart! Helt rätt.

Men...efter ha bokat resor runt ett 30-tal olika typer av kampanjer tyckte jag rent generellt att på de datum och samma destinationer som jag normalt bokar så var det i princip dyrare på allt. Och inte så lite heller. Och då kollade jag från första till sista datum under hela perioden, dvs, var inte uppbunden av att åka på vissa datum. MEN, jag kollade nästan bara PLUS, och det kan ju vara så att denna kampanj var mer GO fokuserad. Vet inte om så kan vara fallet.

Jag är inte direkt missnöjd, mer uppmärksam på att denna "kampanj" var den dyraste (upplevd) för destinationer som LHR, PRG, AMS, HKG, ORD i Plus. Och det är första gången jag inte hittar mer än två resor som jag anser vara "värda" att boka. Tidigare har det alltid funnits minst 5-6 stycken. Men, det ska även sägas att jag fick tillgång till länken sent. Så det kan ju vara den stora boven...

Tror du det kommer en FF riktad till "alla" i jul/efter jul?
F&F brukar vara bra priser i GO inom Europa och på longhaul både i go och plus.
Att du då inte hittar i plus inom Europa till bra priser när du dessutom söker väldigt sent är inte direkt konstigt. Finns andra kampanjer som vänder sig mer till plus inom Europa.
Om det inte finns F&F priser kvar blir det ordinarie pris och då är det inte direkt konstigt att nästa kampanj där du hittar kampanjbiljetter är billigare.

Som med allt annat måste man sätta förväntningar rätt på en kampanj. F&F kampanjen är enligt mig den mest prisvärda att boka då väska ingår som man annars måste betala för och man kan boka över de stora loven om man hänger på låset.

Efter jul, ja.
(Dock inget om hur långt efter jul eller ens vilken jul...) ;)

Friends&Family har de senaste åren dykt upp vid två större tillfällen per år, runt april/maj och runt oktober/november. Förra året kom också den här julF&F som nu alltså även kom i år.

"So you're saying there's a chance...! ;) -Liar Liar Jim Carrey

Det fanns riktigt bra dealar på sina håll. Noterade ARN-OST för 664 kronor i Go för samtliga flighter på en torsdag (resdag/bytesdag) mitt under Åres högsäsong. Priserna utanför F&F låg mellan 900 och 2 500 den dagen.

Toppen