Senaste nytt

Champagnetråden

Verkar vara slut nu, skulle köpa 2 st till syster :(
Verkar onekligen som om att svenskars champagneintresse skjutit i höjden rejält de senaste åren... Tidigare behöver man inte vara orolig för att få de champagner man önskade på systembolagets olika lanseringar. Nu är i princip allt man är intresserad av slut innan klockan hunnit slå 10.01...

Jag skyller allt detta på dig @Remington Steele för att du skapade denna tråd... :)

Och självklart flygskatten...
Verkar onekligen som om att svenskars champagneintresse skjutit i höjden rejält de senaste åren... Tidigare behöver man inte vara orolig för att få de champagner man önskade på systembolagets olika lanseringar. Nu är i princip allt man är intresserad av slut innan klockan hunnit slå 10.01...

Du menar
Nr 95448 ?
Den skyller jag på Systembolaget ;)

57DDD2DD-D227-4876-B654-09B2ED09E0A4.jpeg

EK

Närmar sig slutet av kalendern. Värt att notera om någon annan använder sig av adventmyfriend som digital julkalender så verkar den tidszonsmässigt befinna sig i USA så man kan inte öppna för det är rätt dag där. Nå ja, 17:e bjuder på Pommery.
ECE86FA9-B76C-42C2-AEEF-B7BAA8FA624C.jpeg

Det kan bli hit or miss då vi kommer vara i Miami (inte South Beach) över nyår. Får vi utrymme kvar i väskan kan det hända att ett guldkorn packas med, om inte blir det var Total Wine har att erbjuda i champagneväg, jag hoppas på en Pol Roger B&B 2012 annars fungerar den vanliga Pol Roger utmärkt.

EK

Det blir en flaska Taittinger Brut Réserve inköpt ii språng på FRA, kampanjpris €28,9.

EK

Stressigt att vara iväg på semsester så hann inte posta om gårdagens champagnekalender så blir både 18:e och 19:e i samma. 18:e bjöd på Dumenil, nytt för mig så får se hur den är när vi är hemma och kan testa den. 19:e bjöd på klassiker i form av Pol Roger. Alltid trevlig.
HbpOk5g.jpg

ggSey19.jpg

Toppen