Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

behöver 25500p för att uppnå diamond innan 29e feb.
Kommer få 20000 för mitt amex elite vid årsskiftet.
Saknas då 5500p bör hinna med 3-4000 av dom innan det är deadline.
Tycker ni det är värt att göra en effort för dom sista 2-3000p för att uppnå diamond?
Tycker bara EBD eventen är värt den poängsumman.

Någon av experterna som har tips på hur jag införskaffar 2300 poäng innan årsskiftet med minsta effort och gärna låg peng? Alltså övernattning funkar inte.

Någon av experterna som har tips på hur jag införskaffar 2300 poäng innan årsskiftet med minsta effort och gärna låg peng? Alltså övernattning funkar inte.
Det löser väl en vanlig resa till någon europeisk destination som du bara kan vända tillbaka på. Finns ju ganska många sådana förslag här sen tidigare.

Vad är minsta effort och vad är låg peng? Funkar vardagar? Varifrån utgår du?

Med tanke på tidsfristen och låg effort är att köpa baspoängen en idé.
Kikade lite snabbt på det första jag kom att tänka på från Arlanda, Berlin, som går att inbringa en 3000p för 2431:-, med en skön 9h visit i Berlin den 22/12.
Inte den bästa utväxlingen av poäng per krona, men du får jobbet gjort och du behöver inte övernatta någonstans.

behöver 25500p för att uppnå diamond innan 29e feb.
Kommer få 20000 för mitt amex elite vid årsskiftet.
Saknas då 5500p bör hinna med 3-4000 av dom innan det är deadline.
Tycker ni det är värt att göra en effort för dom sista 2-3000p för att uppnå diamond?
Är du säker på att nå guld nästa år så kvittar det. För min del tror jag det blir mycket kortare tripper i economy nästa år så det går nog inte. Då är det skönt att ha lounge säkert i två år till. På ett år som Diamond har jag inte fått någon courtesy upgrade trots tre tor till USA i plus. Tre gånger har jag uppgraderat för pengar eller poäng och det kanske delvis är statusens förtjänst.

Är du säker på att nå guld nästa år så kvittar det. För min del tror jag det blir mycket kortare tripper i economy nästa år så det går nog inte. Då är det skönt att ha lounge säkert i två år till. På ett år som Diamond har jag inte fått någon courtesy upgrade trots tre tor till USA i plus. Tre gånger har jag uppgraderat för pengar eller poäng och det kanske delvis är statusens förtjänst.
CU från plus till Business är väldigt ovanligt även om det händer ibland. Från go till plus är det dock väldigt vanligt om man flyger A330.

Så nära EBD så är det extremt bra värde att dra in de poäng som behövs.

CU från plus till Business är väldigt ovanligt även om det händer ibland. Från go till plus är det dock väldigt vanligt om man flyger A330.

Så nära EBD så är det extremt bra värde att dra in de poäng som behövs.

Ok, tack bra info. Ibland har jag tänkt att det kanske är dumt att bjuda på uppgradering eftersom jag blir kanske uppflyttad ändå om planet är halvtomt, men så är alltså inte fallet.

Toppen