SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

squeezen skrev:jag har vid inloggning bara en voucher enligt grafiken på sas, men har två. Fler som har detta problem? Ska man bara ligga lågt eller ringa in och säkra inget gått fel med tanke på året glider mot sitt slut...Klicka för att utvidga...
Samma problem, har 3 vouchers men syns bara 2 på SAS-sidan. Har kvar mina brev från AMEX, får väl bli att ringa och kolla...
 
Sweden skrev:Samma problem, har 3 vouchers men syns bara 2 på SAS-sidan. Har kvar mina brev från AMEX, får väl bli att ringa och kolla...Klicka för att utvidga...
Jag har aldrig sett mer än 1 voucher men hade 3st. Har tidigare frågat på forumet och dom flesta ser bara 1st men några enstaka har sett flera samtidigt. Kan vara lugna om ni har flera brev så är det lugnt.
 
squeezen skrev:jag har vid inloggning bara en voucher enligt grafiken på sas, men har två. Fler som har detta problem? Ska man bara ligga lågt eller ringa in och säkra inget gått fel med tanke på året glider mot sitt slut...Klicka för att utvidga...
Vet att jag sett 2st på mig tidigare, men senaste halvåret har jag haft 2st men sett 1. Använde sedan en voucher och ser nu fortfarande 1.
 
Vi har haft både Premium- och Elite-kortet under årens gång - och vi har aldrig sett mer än en voucher online.
 
Om man köpt resa med en voucher, kan man då fortfarande ge bid på en uppgradering för pengar?
 
palmen skrev:Beror på vad det är för flygbolag du bokat.Klicka för att utvidga...
Jasså kan man bara göra det på SAS då man använt voucher? Eller menar du att alla flygbolag inte går möjlighet med att uppgradera med bid?
 
palmen skrev:Alla bolag har inte möjlighet att bjuda på en uppgradering i förväg.Klicka för att utvidga...
Ah ok, ja det visste jag, jag trodde man bara kunde bjuda på vissa. Du menade att de har inte har tjänsten att ge bid.
 
Joakim Reinius skrev:Ah ok, ja det visste jag, jag trodde man bara kunde bjuda på vissa. Du menade att de har inte har tjänsten att ge bid.Klicka för att utvidga...


Vi kan dela in detta i ett s.k. "decision-tree"

1. Flygbolaget har erbjudande att bjuda JA eller NEJ

2. Om JA, går att bjuda på biljetter som är bonus-biljetter JA eller NEJ



Så om det är JA på 1, är inte det nödvändigtvis samma som det är JA på 2.



Överlag är det dålig affär om man inte bokar Business eller First med SAS poäng.
 
Hej,

när ni ringer Tallinn och ber dem ringa upp när det är ens tur, knappar ni in 0046 eller utan? Har nämligen bett dem ringa upp men har ej blivit uppringd.
 
JacobGBG skrev:Vilken motor använde du för att hitta dessa platser? Är ringrostig och upptäcker att Uniteds numera är opålitlig.Klicka för att utvidga...
Då detta inte visas online så skulle jag gissa på att han ringt och pratat med Tallinn/SAS för att få infon.
 
ramo skrev:Hej,när ni ringer Tallinn och ber dem ringa upp när det är ens tur, knappar ni in 0046 eller utan? Har nämligen bett dem ringa upp men har ej blivit uppringd.Klicka för att utvidga...
Japp 0046.

Imorse var de 12min väntetid... Slutade med att de ringde tillbaka cirka 1.3 timmar senare. Alltså 1 timma och 2min senare.



0046729......
 
Jag har en 2-4-1 voucer som kommer förfalla den 31DEC i år. Om jag då bokar en poängresa innan den 31:a DEC 2019, har jag då möjlighet att göra en ombokning om jag eventuellt hittar en bättre flight under 2020? Eller vad gäller exakt då. Försöker vinna tid för att optimera resan.



undrar även om jag kan jag komplettera en gjord bokning (2-4-1), och lägga till ytterligare ben inom samma zon.



mvh Victor
 
Virre888 skrev:Jag har en 2-4-1 voucer som kommer förfalla den 31DEC i år. Om jag då bokar en poängresa innan den 31:a DEC 2019, har jag då möjlighet att göra en ombokning om jag eventuellt hittar en bättre flight under 2020? Eller vad gäller exakt då. Försöker vinna tid för att optimera resan.undrar även om jag kan jag komplettera en gjord bokning (2-4-1), och lägga till ytterligare ben inom samma zon.mvh VictorKlicka för att utvidga...
Nej. Efter sista december kan du inte göra ombokning med den vouchern.
 
Back
Top