Sedan var det alltså dags för min premiär på EVA ”Hello Kitty” Airlines. Eller som den gamla klassikern…
"EVA, EVA, alla ropar efter EVA"
Det blev lite nervöst bara då jag hade enbart 1 h och 5 min i Taipei och nu började förseningsminuterna ticka på. Skulle det bli en natt i Taipei? Det slutade med en försening från CGK med 40 min om jag minns rätt. Nu fick piloten gasa på bra om vi skulle hinna.
Nåväl, debuten på EVA var efterlängtad så det var bara att procastinera problemet och kliva ombord i den skogsgröna inredningen. Detta var EVA’s 777 med omvänd fiskbenskonfiguration i business class. Spolier Alert! Jag föredrar personligen 777:an framför 787-9 då jag fann att stolen i 787-9:an inte föll mig i smaken. 777:an är bekvämare enligt mig.
Ingen Hello Kitty kärra från CGK.
Snart boarding... Skylten visade för övrigt "On Time" trots att vi boardade 40 min efter ordinarie avgångstid.
Mulle-stolen. Bekväm var den dock.
Inte det senaste, men funktionellt.
Temporärt kunde jag ha väskan där men plats under flygningen fanns det inte så det fick bli hyllan.
Alltid speciellt med en stol som är vinklad mot fönstren.
Man kunde använda mellanrummet som lagringsutymme men det innebar klämrisk med matbordet.
Schampoo..
Menybilder
Upp i det blå.
Obligatorisk
Förrätt. Sashimi och något krabbkött, helt ok. Maten hade jag förbeställt på EVA's hemsida. Inte som SQ Book the Cook men väl förval från ordinarie meny.
Huvudrätt var Biff tror jag.
Efterrätt
Toalett
Kabinbilder. Mysig kabin, inte alltför stor.
Howard diggar EVA.
Kvällsbelysning med natthimmel
Konst
Visa bifogad bild 101307
Jodå, tack vare supereffektiv transfer där vi landade vid gaten bredvid planet till Hong Kong och ingen kö alls i säkerhetskontroller samt att EVA Air höll planet och vi möttes vid gate av en representant som eldade på så hann jag med Hong Kong planet. Bra gjort EVA och TPE var en extremt smidig flygplats att byta på. Nu var det dags att sätta sig i en liten A321 istället. Dock med riktiga business stolar.
Lite till åren komna men väldigt bekväma.
Maskinen jag kom med
Nu flugit 777 och A321. Innan resans slut skulle jag testat 4 av sex möjliga EVA Air flygplan.
Fick tom. mat på en 1h 11 min flygning.
Tydligen någon annnan figur på detta flygplan.
Så var jag alltså äntligen i Hong Kong efter 6 flighter och skulle vara på marken i två dygn. Trevligt blev det.