Senaste nytt

Slut på gratismånader hos Amex Platinum

Det är lite olika men det kan ju vara värt eventuell "duschavgift" men då måste man ju först komma in.

Ett annat alternativ är att skaffa Eurocard Platinum för 1500 kronor per år, vilket ger Priority Pass med obegränsat antal besök, och faktiskt behålla det. Vem vet, det kanske dyker upp ett loungebehov även efter denna månad. ;) Då missar man Pontus men Norrsken kan kanske bjuda på en "upplevelse". :eek:
Men då får inte mitt resesällskap följa med in gratis? Med Amex Platinum är det ju +1 på nästan alla lounger

Sant. Dock accepterar många lounger det digitala kortet via appen. Eller måste man få hem sitt fysiska kort för att kunna aktivera det digitala?

Var ett tag sedan jag gjorde detta. Vill minnas att man behövde en aktiveringskod för att aktivera det digitala kortet och att den aktiveringskoden skickades ut med det fysiska kortet - här kan jag dock minnas fel.

OK. Tack. Det hade jag ingen aning om. Man får alltså ett bättre PP via Amex än vad som är möjligt att köpa direkt!

Screenshot from 2019-12-06 14-16-42.png

OK. Tack. Det hade jag ingen aning om. Man får alltså ett bättre PP via Amex än vad som är möjligt att köpa direkt!

Sen finns det ytterligare en dimension då det PP man får genom Amex inte längre inkluderar "non-lounge experiences" (i praktiken de restauranger där man får $26 (eller nåt sånt) avdrag på notan). Detta gör att Amex-PP är väldigt bra om man ofta vill ha med sig en gäst in i "vanliga" PP-lounger, men om man för det mesta reser själv så är faktiskt det PP man får genom Eurocard Platinum bättre (billigare och inkluderar även restaurangbesök).

Jag noterade att man med Amex Gold får fyra gratis loungebesök, dock utan +1. Men med ett extrakort (som är gratis) får denne två gratisbesök. Amex Gold är även gratis de tre första månaderna just nu.

Toppen