Senaste nytt

British Airways Visa

Sakoz

Medlem
Jag ansökte om ett BA Visa i förrgår och skulle legitimera mig med BankID, med fick under 2 dagars tid bara Internal Error 500. Så jag gav upp.
Men i dag på eftermiddagen har det rasat in mail, långt flera än de försök jag gjort.

Mailen har samma innehåll; "Tack för din ansökan om BA Visa kort! Inom några dagar får du hem ett kreditbeslut om din ansökan".

Ingen vidare start, men jag är heller inte förvånad efter att ha följt diverse andra trådar.

Under 2013 skall jag bränna mina 600.000 EB poäng och gå över till OW, känns scary med SAS konstiga beslut och andra konkurser inom Star Alliance.

Blir väl LX C krediterat till A3 för att upprätthålla något Guld i *A.
 

Cahoots

Medlem
Jahapp, det här med välkomstbonusen på 5000 avios var typiskt att den kom just nu. Själv ansökte jag för 2-3 veckor sedan och har precis börjat använda mitt kort. Jag gissar att dom är hårda på den här punkten och att jag inte kan förvänta mig några 5000 avios i välkomstgåva? Nåväl, här ska kortet gå varmt. :)
 
Jahapp, det här med välkomstbonusen på 5000 avios var typiskt att den kom just nu. Själv ansökte jag för 2-3 veckor sedan och har precis börjat använda mitt kort. Jag gissar att dom är hårda på den här punkten och att jag inte kan förvänta mig några 5000 avios i välkomstgåva? Nåväl, här ska kortet gå varmt. :)

Oj ja det var tråkigt, 5,000 poäng motsvarar väl 50,000 spenderade kronor ;) säg upp kortet och gör en ny beställning..
 
Någon som vet ifall man kan sätta in pengar på kreditkortet utöver det man är skyldig om man ska göra en större affär än man har kredit för? Säg att man har kredit på 50,000 kr men ska köpa någonting för 75,000 kr?
 

erc

Medlem
Hemsk tråd att läsa när man väl bestämt sig för att ett BA Visa är det bästa resekortet. I och med att Swedbank inte längre erbjuder VISA blir kortet ett bra komplement till det Swedbank MC förser mig med nu när det befintliga Swedbank VISA går ut.
 

erc

Medlem
...och idag damp det ner ett nytt, färskt BAEC-kort. Med nytt medlemsnummer. Att jag angett mitt befintliga nummer vid ansökan tycktes det inte ha tagits hänsyn till. Samtal till Entercard. Det ska åtgärdas.

Ingen förtroendeingivande start...

Nåväl. De flesta bekymmer tycks ju ha haft lyckliga slut i den här tråden.
 
Toppen