Senaste nytt

Göteborg-Bangkok Star alliance award sökes. Hjälp mig hjälpa en vän.

Xpressen

Medlem
Har en kompis som jag för några månader sedan lyckades övertala att byta från sitt AMEX Green till ett Elite.

Nu ringde han mig och sa att han vill ha lite valuta för årsavgiften och han vill åka till Bangkok i Januari. Tanken är att han ska ta sig därifrån vidare till Phu Quoc men det löser han med separata biljetter.

Det viktigaste för honom är att han kommer iväg och att det är minst business på de långa benen därför har jag redan bokat upp

3/1-2020
MUC-PEK CA
PEK-BKK TG

14/1-2020
BKK-BRU TG
BRU-MUC LH

Tanken här är att lägga på anslutning från GOT på utvägen och ändra BRU-MUC till BRU-GOT på hemvägen. I och med detta så ser ju hemresan ganska trevlig ut i mina ögon men utresan är inte helt hundra och eftersom vi ändå måste ringa in och ändra resan imorgon så kan jag ju passa på att be om hjälp för att se om någon kan hitta något roligare.

1. Varifrån vill du börja din resa? GOT
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? 3-5 januari
  4. När vill/behöver du komma hem? 14-16 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass? Business/First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 125 000 EB-Poäng + Voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord och inte allt för avancerad routing
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Hit me up nu så jag kan få bevisat för honom att poängjagande och finflyggning är bra. Tilläggas ska att kompisen tidigare har varit motståndare till allt som inte är absolut billigaste biljetten oavsett rutt, bolag eller tidsåtgång så det hade varit kul att få iväg honom på en riktig hållkäften resa så att han aldrig mer vill sätta sig i en ekonomistol :).

Last edited:
Toppen