Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Nja, jag har inte blivit nekad varken dryck eller snacks i plus någon gång - gäller alltifrån inrikes till longhaul.
Det är två helt olika produkter på longhaul vs shorthaul så går inte att jämföra.
På longhaul ingår fri dryck, mandlar samt oftast gott & blandat.
På shorthaul ingår allt som finns på menyn, mat utöver boxen/lådan dock först efter att de försökt kränga den i Go.

Det är två helt olika produkter på longhaul vs shorthaul så går inte att jämföra.
På shorthaul ingår allt som finns på menyn, mat utöver boxen/lådan dock först efter att de försökt kränga den i Go.
Underförstått, jag menar givetvis vad som ska vara tillgängligt i respektive klass

Försökte få en påse chips när jag flög till Miami sist i Plus, men fick svaret att det får man köpa i så fall.
Det var sista gången jag bokade och betalade för Plus. Likaså fungerade inte internet alls,
och ingen kompensation får man då det ingår i biljetten. Hade jag åkt ekonomi och betalt för internetuppkoppling,
hade jag fått pengarna tillbaka. Maten upplevde jag som ungefär samma. Om man verkligen värdesätter lite extra utrymme
så är väl Plus ok, men annars kan man lika gärna åka ekonomi. De extra pengar SAS tjänat på mig i Plus
är det slut med. Antingen åker jag Business eller GO. Plus är för mig en död produkt.
Maten är ju bokstavligt talat samma, med undantaget att du får ett extra val?

Kul ändå att man med Plus-biljett får stå i samma kö som business, men du får betala för en liten påse godis.

I Plus-produkten på långlinjerna ingår nu snacks också, som redan sagts. Inte bara mandlar och gott & blandat, utan även chips, choklad osv.

Om CC ej går med på detta trots att ni åker i plus, be att få prata med kabinchef eller att de ska kolla i handboken. Finns tydligt. Åkte i C senast idag från IAD och frågade hur det var där bak. Det ska ingå.

Toppen