Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Jag har läst igenom tråden >2017 delen för att göra en avgränsning.
På fredag gör mig min första SAS Plus intra-Euro flygning sedan 2015 (även min första intra-Euro med SAS sedan 2015), jag flyger ARN-LHR, så jag kan inte referera till tidigare Plus upplevelser.
Jag har ingest tier status hos SAS.
Flyget flygs av SAS Ireland.

Resan är ren leisure resa och jag tänkte dra full "fördel" av att flyga i Plus, jag ansluter från GOT så fasttrack på ARN är n/a, lounge blir Pontus (om jag hinner med detta annars blir det ett snabbesök i Swedavia loungen efter passkontrollen). Det är ombord på flyget som jag kan använda Plus fördelarna.
Ni som reser med frekvent med SAS, förväntas jag beställa alla dryck på en gång eller är det kutym att gå fram till galley och be om mer "fika" alt. "plinga", jag får uppfattning att det ibland är som "soup-Nazi" avsnitt i Seinfeld när det gäller SAS service i Plus ;).
Utöver kuben, kan jag även beställa snacks och annat sött complementary eller är det en tier förmån?

EK
Eftersom du har tur och flyget utförs av SAS Irland så kommer du förmodligen att uppleva en högre servicenivå än med SAS mainland, så Enjoy your flight!

Så den stora frågan är vad ingår egentligen i SAS plus longhaul? har hört mycket om att dom ofta ändrar sortimentet på dom här flygningarna!

Toppen