SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Mikael Stillman skrev:Som tidigare nämnts är det inga problem att ändra en enkel till tur&retur. Det finns dock en fallgrop, om du bokar en resa med en 2-4-1 voucher som går ut sista december 2019 så kan du inte ändra resan efter årsskiftet. Värt att tänka på.Klicka för att utvidga...
Klart man kan. Applicera ny voucher eller betala fullt poängpris.

Går det att få tag på *A awards på United i deras Polaris Business överhuvudtaget eller släpper dom bara dessa till sina Mileage Plus medlemmar ?

Tänkte använde en AMEX 2-4-1 för 2 nästa år till en resa mellan MCO-SCL i Business (min syster bor i Orlando). Det enda alternativet jag får på *A awardsida är med Copa via PTY. Problemet med detta är att Copa inte har någon lie-flat konfigurering (endast domestic first) i sina nuvarande maskiner så länge Boeing MAX planen har flygförbud. Dessutom är ankomst samt avgångstiderna på SCL inte de bekvämaste med Copa oavsett veckodag.

Har även försökt att boka direkt från IAH till SCL eftersom jag vet att UA har en nonstopkärra där emellan med Polaris Business Class så gott som varje dag. Dessutom så finns det ju en Polaris lounge på IAH. Alternativen jag får fram med *A awardsida inkluderar alla minst 1 stopp så på UA metall verkar dom inte släppa några *A awards oavsett bokningsklass och avgångsdag eller har jag fel ?

Finns det några andra alternativ för mig eller är det Copa som gäller ?

När syns vouchern på SAS webb? Drog in min andra för året och fick hem brevet idag, men den syns inte på SAS.

Buffy skrev:När syns vouchern på SAS webb? Drog in min andra för året och fick hem brevet idag, men den syns inte på SAS.Klicka för att utvidga...
Brukar synas innan brevet kommer, men SAS sida visar bara den äldsta vouchern om man har mer än en.

Samosaguas skrev:Jag såg faktiskt både mina vouchers innan jag bokade en resa tidigare denna vecka, så inte omöjligt att se fler än en.Klicka för att utvidga...
Jag såg två förra veckan när jag hade en som tjänandes in i förr året + den första jag tjänande in i år.

Men hur är det med att använda två man tjänat in samma år på 4 pax på en resa, får man det?

Buffy skrev:När syns vouchern på SAS webb? Drog in min andra för året och fick hem brevet idag, men den syns inte på SAS.Klicka för att utvidga...
De är roliga på Amex. Flyttade för ca 1 år sedan och vouchern blev skickad till min gamla adress. När jag bad dem skicka en ny så sa de att de har slutat skicka ut och den finns bara digitalt nu.

När jag tidigare har haft två vouchers har jag sett båda online. Nu när jag fick en andra igen så ser jag bara en. Är det verkligen så att det kan skilja, eller har det blivit fel?

Ringde Tallinn, som inte såg voucher. 10 min senare syntes den på SAS.se. Ringde Tallinn igen som då såg den..

Golfkillen skrev:När jag tidigare har haft två vouchers har jag sett båda online. Nu när jag fick en andra igen så ser jag bara en. Är det verkligen så att det kan skilja, eller har det blivit fel?Klicka för att utvidga...

Jag har alltid bara kunnat se en på sas.se - även fast jag oftast har två. När man bokar en finns den andra synlig omgående.

ptotheg skrev:Jag har alltid bara kunnat se en på sas.se - även fast jag oftast har två. När man bokar en finns den andra synlig omgående.Klicka för att utvidga...

Det enda sättet att helt säkert veta hur många vouchers man har är att ringa Tallin skulle jag säga.

Med risk frågan ställts förr...

har 2 amex 4-2-1. Som går ut 2020-12-31.

hittat 4 businessclassbiljetter åt ena hållet på en resa vi vill göra nästa höst. Star alliance. Hittat dem via sas starslliance rewards. Har poäng för enkelresa för alla 4.

om jag bokar dessa. Och betalar 4st 450kr avgift.

1.Kan jag senare när jag har poäng för tur o retur ringa in till talinn och be dem lägga till andra hållet och då betala 4x150kr i ombokningsavgift.

2. Om jag ångrar mig brinner de 4x 450kr inne vid avbokning?

aikelo skrev:De är roliga på Amex. Flyttade för ca 1 år sedan och vouchern blev skickad till min gamla adress. När jag bad dem skicka en ny så sa de att de har slutat skicka ut och den finns bara digitalt nu.Klicka för att utvidga...

Jag fick då min per brev för en vecka sedan ungefär.

Om man vill göra en ändring på både ut och hem är det bättre att boka av och göra en ny bokning?

Ändra kostar 350+150/pax och boka kostar 350?

En annan fråga, kan man byta voucher till en som går ut tidigare?

Buffy skrev:Om man vill göra en ändring på både ut och hem är det bättre att boka av och göra en ny bokning?Ändra kostar 350+150/pax och boka kostar 350?En annan fråga, kan man byta voucher till en som går ut tidigare?Klicka för att utvidga...
Nej, ändra kostar 150:- per pax. Nyboka kostar 450:- per pax.

Edit, ovan gäller Star Alliance hos Tallinn. Ren SAS har jag ingen koll på, bokar bara det online med FlyPremium.

Jag har nu en 2-4-1 biljett och funderar om på jag kan kombinera det med Flypremium?

Min tanke är att jag då kan få 2 businessclass-biljetter för poäng för en ekonomi, eller tänker jag fel?

Med Flypremium över 200.000 poäng (samma år) kan jag använda poäng för en ekonomi och då få Business (om jag förstår reglerna rätt). Med tanke på att jag även har en 2 - 4 -1 tänker jag att då får jag två business. Eller?

Back