Senaste nytt

6000 EB baspoäng saknas...

Om jag får ge mina "2 cent" så skulle jag föreslå att du hittar en bra deal att flyga in poängen, snarare än att köpa dem för pengar eller poäng. Anledningen är att köpta baspoäng bara kan flytta upp din status, de är inte mer värda än så, medan influgna poäng kan ta dig till guld samt ge dig poäng att handla för i framtiden.

Jag tycker också det är roligare att flyga in poängen, men köpta baspoäng är ju som vilka baspoäng som helst, dom bidrar till din status samt att du kan använda dom till att exempelvis köpa muffins för dom (även om det borde vara spöstraff för just den användningen).

Jag tycker också det är roligare att flyga in poängen, men köpta baspoäng är ju som vilka baspoäng som helst, dom bidrar till din status samt att du kan använda dom till att exempelvis köpa muffins för dom (även om det borde vara spöstraff för just den användningen).

Jag får erkänna, jag har aldrig köpt poäng och var under uppfattningen att de var lika mycket värda som de man får från AmEx Elite eller MC Premium.

Hehe, då är det inte helt bortkastat är köpa poäng, som sagt, man kan ju få en muffin eller två på köpet :)

Hur är det egentligen med LTG? Räknas dessa med där också?

Anledningen är att köpta baspoäng bara kan flytta upp din status, de är inte mer värda än så, medan influgna poäng kan ta dig till guld samt ge dig poäng att handla för i framtiden.
Jag är nog trött men vad är skillnaden mellan att "flytta upp din status" och "kan ta dig till guld"? Det är väl exakt samma sak utifrån TS originalfråga i denna tråd.

För första gången är jag nära Guldkortet. Behöver dra in 6000 baspoäng innan november är slut...

Jag är nog trött men vad är skillnaden mellan att "flytta upp din status" och "kan ta dig till guld"? Det är väl exakt samma sak utifrån TS originalfråga i denna tråd.

Javisst, det är exakt samma sak. Jag trodde, men blev rättad ( @NotRyan ) att köpta baspoäng enbart flyttade upp status / "tog en till guld", och att poängen man köpt inte kunde användas till annat (som bonusresor eller muffins).

Oj, många bra svar. Lutar åt en resa i någon form, lite roligare än att bara köpa poäng. Men det slår mig nu: Säg att jag lyckas nå guldstatus i November, gäller den bara under "intjänandeåret" som ju slutar sista november... eller vad gäller? Har inte lyckats hitta klara besked på sas hemsida. I såna fall är det ju poänglöst (no pun intended :)

Oj, många bra svar. Lutar åt en resa i någon form, lite roligare än att bara köpa poäng. Men det slår mig nu: Säg att jag lyckas nå guldstatus i November, gäller den bara under "intjänandeåret" som ju slutar sista november... eller vad gäller? Har inte lyckats hitta klara besked på sas hemsida. I såna fall är det ju poänglöst (no pun intended :)
Gäller kommande året plus några månader.

Toppen