Ser på Transportstyrelsen att Kalmar minskat med 10 000 inrikes mot förra året och Ronneby 15 000.
Om man ser på antalet stolar som erbjuds så hade Kalmar runt 680 stolar T/R ARN i veckan och kommer gå upp till 780 efter april, så där en kapacitetsökning.
Ronneby, med 1140 stolar går ner till 720.
Nu vet jag inte hur SAS står sig mot BRA i Ronneby, men i Kalmar upplever jag bra tryck i Plus och ofast 80% beläggning på CRJ dagtid. Så man kan ju tycka är det är OK att ersätta med 20 säte mindre ATR.
Om man ser på antalet stolar som erbjuds så hade Kalmar runt 680 stolar T/R ARN i veckan och kommer gå upp till 780 efter april, så där en kapacitetsökning.
Ronneby, med 1140 stolar går ner till 720.
Nu vet jag inte hur SAS står sig mot BRA i Ronneby, men i Kalmar upplever jag bra tryck i Plus och ofast 80% beläggning på CRJ dagtid. Så man kan ju tycka är det är OK att ersätta med 20 säte mindre ATR.