Senaste nytt

SAS meny långdistans affärsklass från 1:a november 2019

Kul med ny dryck även om det inte är öl, bra initiativ.
Och löjrom är ju alltid trevligt. Nu måste jag plusgradea och hoppas jag kan åka på mina resor i januari/februari.

Air Bubbles, Mikkellers cider. Himla fin färg, men smakmässigt inget för mig. Alldeles för lite cider och mer en snäll dragning åt en lättare öl, (obs! då jag inte är någon öldrickare så döm mig inte för hårt i min jämförelse...).

Attachments

• F6B98C70-E749-4764-8615-CEDD5B6DB789.jpeg
    F6B98C70-E749-4764-8615-CEDD5B6DB789.jpeg
    45 KB · Visningar: 417
Vafan har de bytt rosén (2005) mot Grand reserve NV? :D

Ingen IPA på menyn heller?
Gosset har väl funnits länge, rose varianten har ju varit ett mindre parti och inte något "standard".

IPA kanske kommer nästa gång det blir en ny burk, men det är nog rätt långt bort. Perfekt att dricka blåbärsölen fram till dess.

Air Bubbles, Mikkellers cider. Himla fin färg, men smakmässigt inget för mig. Alldeles för lite cider och mer en snäll dragning åt en lättare öl, (obs! då jag inte är någon öldrickare så döm mig inte för hårt i min jämförelse...).
Låter intressant, kan det möjligtvis vara en hoppy hard dry cider som de tagit fram?

Det känns som att vi måste kalibrera ciderkompassen lite, i.e. veta om vi pratar om samma saker... Är cider för dig den odrickbara alkoläsken Kopparbergs, eller är det riktig cider typ Strongbow, Magners, Bulmers?

Pastarätten är det närmaste jag kan komma. Ska ju dock vara sardeller i såsen så då är den ju inte vegetarisk tyvärr...

Du ser hela menyn ovan på bilderna.

@Homer & @NotRyan
Cidern är jag också sugen på, men får ligga lågt då jag ska köra direkt jag kommer fram.
Man är körbar i Sverige efter 3 timmar och sist jag kollade var alla dylika flighter långt över 3 timmar haha....

På SAS After Work-eventet tidigare i höst så hade de ju två olika färdigblandade cocktail/mocktail (en med och en utan alkohol) på flaska, vilket jag tyckte var trevligt (framförallt att det skulle komma ett till intressant alkoholfritt alternativ), och när jag pratade med ansvarige så hävdade hon att de skulle börja finnas i business från och med november, men dessa lyser alltså med sin frånvaro?

Det känns som att vi måste kalibrera ciderkompassen lite, i.e. veta om vi pratar om samma saker... Är cider för dig den odrickbara alkoläsken Kopparbergs, eller är det riktig cider typ Strongbow, Magners, Bulmers?

Fast nu står det ju att det är cider i fransk stil gjord av danska äppeln, vilket kan betyda flera olika saker
fast att döma alkoholhalten alternativ 3 el. 4 ...

Teachez-vous le monde de French cidre…

Cidre doux
Sweet cider with plenty of residual, unfermented natural sugar, between 1.5% and 3% abv.

Cidre demi-sec
Medium-dry, ranging from 3% to 3.5% abv.

Cidre sec or cidre brut
Dry and fully attenuated, from 5% abv upwards.

Cidre bouché
A term that can be applied to any of the above, meaning that the cider is naturally sparkling, thanks to secondary fermentation in the bottle.

Fast nu står det ju att det är cider i fransk stil gjord av danska äppeln, vilket kan betyda flera olika saker
fast att döma alkoholhalten alternativ 3 el. 4 ...

Teachez-vous le monde de French cidre…

Cidre doux
Sweet cider with plenty of residual, unfermented natural sugar, between 1.5% and 3% abv.

Cidre demi-sec
Medium-dry, ranging from 3% to 3.5% abv.

Cidre sec or cidre brut
Dry and fully attenuated, from 5% abv upwards.

Cidre bouché
A term that can be applied to any of the above, meaning that the cider is naturally sparkling, thanks to secondary fermentation in the bottle.
Tack! Det låter lovande i alla fall :)

Toppen