Gosset har väl funnits länge, rose varianten har ju varit ett mindre parti och inte något "standard".Vafan har de bytt rosén (2005) mot Grand reserve NV?
Ingen IPA på menyn heller?
Låter intressant, kan det möjligtvis vara en hoppy hard dry cider som de tagit fram?Air Bubbles, Mikkellers cider. Himla fin färg, men smakmässigt inget för mig. Alldeles för lite cider och mer en snäll dragning åt en lättare öl, (obs! då jag inte är någon öldrickare så döm mig inte för hårt i min jämförelse...).
Det känns som att vi måste kalibrera ciderkompassen lite, i.e. veta om vi pratar om samma saker... Är cider för dig den odrickbara alkoläsken Kopparbergs, eller är det riktig cider typ Strongbow, Magners, Bulmers?Air Bubbles, Mikkellers cider. Himla fin färg, men smakmässigt inget för mig. Alldeles för lite cider och mer en snäll dragning åt en lättare öl, (obs! då jag inte är någon öldrickare så döm mig inte för hårt i min jämförelse...).
Man är körbar i Sverige efter 3 timmar och sist jag kollade var alla dylika flighter långt över 3 timmar haha....
Det känns som att vi måste kalibrera ciderkompassen lite, i.e. veta om vi pratar om samma saker... Är cider för dig den odrickbara alkoläsken Kopparbergs, eller är det riktig cider typ Strongbow, Magners, Bulmers?
Tack! Det låter lovande i alla fallFast nu står det ju att det är cider i fransk stil gjord av danska äppeln, vilket kan betyda flera olika saker
fast att döma alkoholhalten alternativ 3 el. 4 ...
Teachez-vous le monde de French cidre…
Cidre doux
Sweet cider with plenty of residual, unfermented natural sugar, between 1.5% and 3% abv.
Cidre demi-sec
Medium-dry, ranging from 3% to 3.5% abv.
Cidre sec or cidre brut
Dry and fully attenuated, from 5% abv upwards.
Cidre bouché
A term that can be applied to any of the above, meaning that the cider is naturally sparkling, thanks to secondary fermentation in the bottle.