Senaste nytt

Prishöjning på SAS Amex från 1 januari 2020

Undrade vilket värde man får ut av de 17400:- :)
4 Amex-kuponger och oändligt med mat i Pontus lounge på Arlanda, plus alla gamla vanliga Amex-platinum/Eliteförmåner.
Men själv skulle det inte vara värt 17400:- eftersom jag oftast bara klarar av att nyttja 3 vouchers per år, och inte skulle äta på Pontus mer än kanske 30-40 gånger på ett år

Undrade vilket värde man får ut av de 17400:- :)
Nu behöver man inte ha Platinum för att få 4 Amex-kuponger så vi skulle egentligen kunna räkna bort avgiften för det. Men för någon som annars köper business-biljetter för pengar och som har tillräckligt med EB-poäng är 17400kr ganska ok om man för sina kuponger bokar 8 ToR i business till Asien.

@SimonXYZ Absolut olika förutsättningar för alla, men för den stora majoriteten finns nog begränsningar för detta upplägg både vad gäller tid och poäng.

Jag ska istället prova Premium igen nästa år och endast en voucher. 8550:- för Plat, Premium och SAS MC kombinationen med 200k+ nivån och EBD känns i mitt fall som mer värde för pengarna. Med flyt hittar jag kanske C med SAS i närheten av destinationen flera gånger (som jag gillar mest av alla business jag provat) och sedan en revenuebiljett sista sträckan. Då sparas det dessutom många poäng, men som sagt har vi alla olika förutsättningar.

8 ToR är 2 resor om året om man är 4 som reser tillsammans så tidsmässigt är det väl inte så farligt, men det är nog få förunnat att dra in 660K poäng om året.

Jag menar inte att Plat, Elite kred och Elite bet är en bra kombo för alla, men jag har inga problem i att se att det kan ge valuta för pengarna för vissa.

Själv kör jag Amex Elite + MC Premium och kompletterar med Amex Premium de år då jag tror att jag kommer att boka fler än 4 ToR, vilket blir betydligt billigare.

Från mailet: "Höjningen träder i kraft i samband med din nästkommande årliga förnyelse av ditt medlemskap efter den 1 januari 2020."
Om jag skaffade mitt Elite-kort i November, kommer jag då att fortsätta betala den gamla avgiften fram till oktober 2020, trots att jag betalar avgiften månadsvis?

Eller räknas det från månaden när jag blev medlem först, men med annat kort, som var i februari?

nu har Amex svarat, och det ska vara månaden när man fick nuvarande kort som räknas, för mig alltså den gamla avgiften i nästan ett år till.

nu har Amex svarat, och det ska vara månaden när man fick nuvarande kort som räknas, för mig alltså den gamla avgiften i nästan ett år till.
Ajdå.. Jag fick kortet typ 6 januari för X år sedan så åker därmed på ny avgift. Jaja får väl ringa Concierge service varje dag och ställa frågor för att rättfärdiga avgiften.

Jaja får väl ringa Concierge service varje dag och ställa frågor för att rättfärdiga avgiften.
emoji23.png
emoji6.png
Den togs väl bort för ungefär X år sedan?

Toppen