frågan är vilka det är som bett om en hyrbilsförsäkring, räck gärna upp en hand här nedan.
Tycker även det borde finnas valbart tillägg för priority pass med tanke på årsavgiften..
Tja jag tycker det hör ihop. Idag är en av det stora anledningarna till att jag har Platinum att det ingår hyrbilsförsäkring. När nu detta ska ingå i Elite så påverkar det valet av kort. Men om du inte håller med och tycker min kommentar är helt fel så kan jag tabort den.Denna trad handlar om SAS Amex, inte Amex Platinum.
Nej, det gör den inte. Du måste vara ”på resa” då hyrbilsförsäkringen är ett delmoment inom kortet reseförsäkring. Det är ingen fristående hyrbilsförsäkring såsom exempelvis Norwegiankortet eller Scandic Friends kortet.Hur är det med hyrbilsförsäkringen på Platinum, gäller den även vid hyra av bil på hemorten?
Då är det onekligen en väldigt dyr försäkring, om det är den enda förändringen.Nej, det gör den inte. Du måste vara ”på resa” då hyrbilsförsäkringen är ett delmoment inom kortet reseförsäkring. Det är ingen fristående hyrbilsförsäkring såsom exempelvis Norwegiankortet eller Scandic Friends kortet.